• ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
  • کد خبر: 35179
  • readingTime: ۲ دقیقه
باران

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته ادامه دارد.

به گزارش ایراسین، سازان هواشناسی اعلام کرد: امروز در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

امروز مناطق ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان طوفانی است و ارتفاع موج‌ در ساحل تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

هواشناسی در هشدار سطح زرد از احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی و مسافربری، تفریحی و همچنین اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل خبر داده است.

از مسافران نوروزی نیر خواسته شده از انجام عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا دست بکشند.

سازمان هواشناسی همچنین توصیه کرده است ضمن اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل انجام شود.

روز یکشنبه در برخی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی، شرق استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته ادامه دارد و روز دوشنبه گستره بارش‌ها در شمال غرب، مناطقی از غرب سواحل دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان خواهد بود.

همچنین در خراسان جنوبی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده روی می‌دهد.

سه‌شنبه آینده بارش در مرکز، شرق و جنوب شرق به‌صورت پراکنده و در سایر مناطق قابل ملاحظه است.

دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد. آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد است که در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید خواهد بود.

هواشناسی اصفهان

مینا معتمدی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از اواخر وقت دوشنبه (۲۹ اسفند) تا چهارشنبه دوم فروردین با ورود سامانه ناپایدار به استان افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش رگبار بهاری را در اکثر مناطق استان انتظار داریم.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه یاد شده در ارتفاعات استان بارش رگبار همراه با رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود، گفت: با فعالیت این سامانه طی روز سه‌شنبه (یکم فروردین) بارش رگبارهای بهاری را در مناطق غربی و نیمه جنوبی و مرکز استان از جمله کلان‌شهر اصفهان انتظار داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =