مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان

با رای بیش از دوسوم حاضرین مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه، افزایش سرمایه این شرکت از ۵۳۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال (۲۷۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته معادل ۵۰.۹۴ درصد) مورد تصویب مجمع قرار گرفت تا در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ کام سهامداران فولاد مبارکه شیرین شود و رکورد بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه، ساعت ۰۹:۰۰ صبح با حضور ۶۶ درصد از سهام‌داران در سالن اجتماعات نگین نقش جهان به منظور بررسی و تصویب افزایش سرمایه این شرکت برگزار شد.

در این مجمع، امیرهادی یعقوبی، به‌نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، به‌عنوان رئیس مجمع، روح‌الله سلحشوری به نماینگی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی(سهام عدالت) و سعید محمدی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری توسعه سرمایه رفاه به‌عنوان ناظران مجمع و مهدی کویتی به‌عنوان دبیر، به‌عنوان اعضای هیئت‌رئیسه این مجمع انتخاب شدند و مجمع وارد دستور جلسه شد.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در گزارش افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق‌العاده صتحبتن سهام این شرکت گفت: روند رو به رشد فولادمبارکه در سال جاری، توأم با عملکرد خوب همکارانمان، باعث رسیدن به دستاوردهای خوبی شده است. به لطف الهی همین چند روز گذشته بود که گروه فولاد مبارکه از مرز ۱۰ میلیون تن تولید فولاد خام عبور کرد. در فولاد مبارکه نیز شاهد عبور از مرز ۷ میلیون تن بودیم و امیدواریم تاپایان سال در گروه فولاد مبارکه از ۱۰میلیون و ۲۴۰ هزار تن تولید فولاد خام و در فولاد مبارکه از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید تختال عبور کنیم که این اتفاق دستاورد خوبی برای سهامداران به شمار می‌رود و باعث سودآوری برای همه این عزیزان می‌شود.

وی گفت: هدف‌گذاری ما در سال جاری، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود بود و این در حالی است که متأسفانه قریب به ۱ میلیون تن تولید به خاطر محدودیت‌های برق و گاز از دست رفت. به لطف الهی و با حمایت سهامداران در سال‌های گذشته به خاطر سرمایه‌گذاری‌های خوبی که انجام شده بود امسال مشکل آب را به خاطر ایجاد زیرساخت‌ها نداشتیم که به همین خاطر توانستیم این رکوردهای چشمگیر را بر جای بگذاریم و کسری‌های ناشی از محدودیت‌ها را تا حدی رفع کنیم. امیدواریم با حمایت سهامدران محترم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا یکی دوسال آینده مشکلات جاری نظیر برق و گاز را نیز حل کنیم.

بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس رقم خورد

درآمد ۱۵ میلیارد دلاری فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: در کنار اقداماتی که برای حفظ تولید و افزایش آن در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفته است، توسعه‌هایی به عنوان رویکرد جدی شرکت در قالب توسعه‌های کمی، کیفی و متوازن با هدف‌گذاری‌های بلندمدت برای افق ۱۴۱۰ در فولاد مبارکه انجام شده که این اتفاقات، باعث ایجاد ۱۵میلیارد دلار درآمد می‌شود. با این حجم از سرمایه‌گذاری که دستاوردهای خوبی را به همراه دارد، در آینده نزدیک تحقق اقتصاد بدون نفت با گام‌های استوار فولاد مبارکه برداشته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله عرصه‌های زیرساختی، تولید و... پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها در قالب افزایش سرمایه‌ای که امروز انجام می‌شود در نظر گرفته شده است. افزایش سرمایه ۲۷هزارمیلیارد تومانی و رسیدن از ۵۳ هزار میلیارد تومان به سرمایه ۸۰ هزارمیلیارد تومانی فولاد مبارکه در نوع خود بی‌سابقه بوده و به عنوان بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس از محل سود انباشته محسوب می‌شود.

۶ هدف اصلی برای افزایش سرمایه فولاد مبارکه؛ نورد گرم ۲ در اولویت

طیب‌نیا تصریح کرد: این افزایش سرمایه اهداف مختلفی را در قالب ۶هدف اصلی دنبال می‌کند که دو ابر پروژه نورد گرم ۲ و نیروگاه سیکل ترکیبی، جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر از جمله این اهداف است. منابع مورد نیاز برای پروژه نورد گرم ۲ که بزرگترین پروژه توسعه فولاد مبارکه محسوب می‌شود بالغ بر ۲۱هزار میلیارد تومان است که تاکنون قریب به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن سرمایه‌گذاری شده است. پیش‌بینی می‌شود از محل این افزایش سرمایه، نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان نیز تأمین شود.

وی تأکید کرد: تا امروز این پروژه حدود ۹ درصد طبق برنامه پیشرفت داشته که در یک سال گذشته طراحی پایه، مهندسی پایه انجام شده و ساخت تجهیزات در خارج و داخل کشور نظیر ریخته‌گری قفسه‌ها در حال انجام است. همچنین قرارداد ساخت اسکلت فلزی با پیمانکاران، قرارداد ساخت ۱۲جرثقیل سقفی و... صورت گرفته و امیدواریم در این پروژه جهشی جدی را در سال آینده شاهد باشیم. در افق ۱۴۰۸ سود خالص برای نورد گرم ۲ به میزان ۱۳۲هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با حمایت شما سهامداران عزیز این موضوع محقق خواهد شد. قریب به ۱.۲ میلیون متر مکعب، حجم خاکبرداری پروژه است که۸۵۰ میلیون متر مکعب از آن انجام شده است. علاوه بر این، عملیات متنوعی نظیر ایجاد جاده دسترسی، گمرک اختصاصی، انبارها، ساختمان‌های مورد نیاز کارکنان اجرایی و بسیاری از زیرساخت‌های دیگر به سرعت ایجاد شده و امیدواریم این مسیر با جدیت همچون گذشته ادامه پیدا کند.

بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس رقم خورد

پیشرفت ۷۰ درصدی در ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: پروژه دیگر نیروگاه سیکل ترکیبی است که در نوع خود پیشرفتی استثنائی داشته است و به صورت واقعی۷۰ درصد پیشرفت داشته است و منابع ۱۵ هزار میلیاردی را برای ادامه احداث نیاز دارد. در سال جاری، قریب به۹۶۰۰ میلیارد در این پروژه هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود از محل این افزایش سرمایه ۵ هزار و۲۰۰ میلیارد دیگر حاصل شود. امیدواریم در خردادماه سال آینده فاز اول و دوم آن به نتیجه رسیده و با آمدن این نیروگاه در مدار، در ابتدای فصل گرما، افت تولید ناشی از کمبود برق را جبران کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون مراحل تکمیل و نصب پوشش سالن توربین بخش گازی، عملیات معماری سالن توربین‌ها، نصب توربین‌ها، ژنراتورها، نصب استراکچر کولینگ واحد دوم گازی، ترانس‌های نیروگاه و... انجام شده و امیدواریم طبق برنامه در خردادماه سال آینده از فاز اول و دوم آن بهره‌برداری کنیم. نکته حائز اهمیت در مورد پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه این است که در آخرین ماه از سال گذشته این پروژه شروع شد و در کشور همزمان پروژه‌های دیگری شروع شد؛ این در حالی است که پروژه‌های دیگر هم‌اکنون در حال انعقاد قرارداد، اخذ مجوز و... هستند ولی پروژه ما حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد. این موضوع نشان از عمل متعهدانه همکاران ما و نمایندگان سهامداران در فولاد مبارکه است. با احداث این دو پروژه در افق ۱۴۰۸، افزایش درآمد ۳۳ درصدی برای فولاد مبارکه محقق می‌شود که این عدد به میزان یک میلیون ۱۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید

طیب‌نیا گفت: بخش دیگری از این افزایش سرمایه که به میزان ۶ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است بابت جبران مخارج انجام شده بابت خرید سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر است. ما به دنبال اصلاح معماری سازمانی و اصلاح ترکیب سهامداری و تثبیت سهامداری در شرکت‌هایی هستیم که در سال‌های گذشته روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردیم. بخش دیگری از افزایش سرمایه برای جبران مخارج سرمایه‌ای جهت اتمام طرح‌های در جریان تکمیل است. با هدف‌گذاری انجام شده برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، طرح‌های انجام شده در شرکت، طرح‌های بهینه‌سازی زیر سقف و برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌ایم که همه این‌ها با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و تجهیزات محقق شده اتفاقاتی رقم خورده که یکی از آن‌ها عبور از مرز تولید ۷.۲ میلیون تن تختال است.

همچنان پروژه‌های متعدد زیر سقفی در دستور کار قرار دارد تا به ثمر رسیدن آن‌ها موجب افزایش سودآوری برای سهامداران فولاد مبارکه شود. مشارکت در افزایش سرمایه در حال انجام شرکت‌های سرمایه‌پذیر یکی از اتفاقات دیگری است که با این افزایش سرمایه برای حفظ و تثبیت جایگاه فولاد مبارکه در این شرکت‌ها پیش‌بینی شده است. جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه‌ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در قالب سرمایه‌گذاری به میزان ۳۳۳ میلیارد تومان در شرکت‌های ایریسا و شرکت فنی و مهندسی فولادمبارکه نیز مورد دیگری است که در دستور کار قرار گرفته تا سودآوری بیشتر و گسترش فعالیت در این شرکت‌ها را شاهد باشیم. در این افزایش سرمایه‌ها در افق ۸ ساله حدود ۲۴درصد افزایش سودآوری شرکت پیش بینی می شود که دوره بازگشت سرمایه (PP) حدود ۳ سال و ۷ ماه و با نرخ بازدهی داخلی (IRR) بالغ بر ۳۰.۰۴ درصد و خالص ارزش فعلی(NPV) آن ۷ هزار ۸۹۲ میلیارد تومان است.

بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس رقم خورد

تاریخسازی با شکستن رکورد رکوردها در تولید

وی افزود: فولاد مبارکه با سیاست استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، طرح‌های بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری تا پایان سال بیش از ۷میلیون و ۲۰۰هزار تن فولاد خام را تولید می‌کند. گروه فولاد مبارکه با عبور از ۱۰میلیون تن، امسال تاریخ‌ساز شده که برای رسیدن به این رکورد، ۴۵رکورد روزانه،۲۰ رکورد ماهانه و ۲رکورد سالیانه را به دست آورده است. این یعنی فولاد مبارکه، رکورد رکوردها را به دست آورده و این موفقیت‌ها علی‌رغم محدودیت‌های موجود در حوزه انرژی است. در کشور حدود ۶۵ درصد و در دنیا حدود ۷۵درصد از ظرفیت تولید فولاد در حال کار است و این در حالی است که فولاد مبارکه بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را با حمایت سهامداران و تلاش همکاران برای تولید به کار گرفته است.

طیب‌نیا خاطر نشان کرد: هدف دیگر ما در فولاد مبارکه، توسعه کمی، کیفی و متوازن است. انتظار جامعه از فولاد مبارکه این است که محیط پیرامونی خود را با توسعه‌هایی که انجام می‌دهد، متحول کند. روندی که امروز در توسعه مشاهده می‌شود روند خوبی بوده و البته طبیعی است که در حوزه توسعه، جهش به یکباره قابل انجام نیست.

رشد ۲ تا ۳ برابری سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه در سال‌های آینده

وی تصریح کرد: روند تصاعدی توسعه در سرمایه‌گذاری‌ها در فولاد مبارکه به وضوح قابل مشاهده است و به طور حجم ریالی آن در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۱۴۰۰میلیارد تومان، در سال۱۴۰۰ که عمدتاً در نیمه دوم سال سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده این عدد به بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به ۱۰هزار و ۴۰۰ میلیارد رسیده است که البته عمده پروژه‌های توسعه در گروه فولاد مبارکه و در سراسر کشور تعریف شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که عمده پروژه‌هایی که شروع شده مناقصات و تهیه اسناد آن در سال جاری انجام شده و امیدواریم در سال آینده شاهد رشد ۲ تا ۳ برابری سرمایه‌گذاری در فولاد مبارکه با حمایت سهامداران باشیم.

بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس رقم خورد

تصویب افزایش سرمایه با رای اکثریت

در پایان و با رای بیش از دوسوم حاضرین مجمع، افزایش سرمایه از ۵۳۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال (۲۷۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته معادل ۵۰.۹۴ درصد) مورد تصویب مجمع قرار گرفت تا در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ کام سهامداران فولاد مبارکه شیرین شود و رکورد بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =