کدیور

علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام باتوجه به اتفاقات اخیر بازار ارز، امکان رشد صعودی دارد. طبیعتا تداوم روند کاهش قیمت دلار بر بورس هم تاثیر می‌گذارد. درنتیجه شاخص بورس در یک بازه ۶ تا ۹ ماهه در سال آینده امکان رشد حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از این سطح فعلی را دارد. این احتمال وجود دارد شاخص سال آینده به حوالی سه میلیون واحد برسد.

به گزارش ایراسین، شاخص کل بورس از اواسط پاییز سال ۱۴۰۱ فاز صعودی خود را شروع کرد و یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد را پشت‌سر گذاشت. این روند صعودی تداوم داشت تا محدوده یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحد پس از دو سال شکسته شود. ولی پس از فتح قله یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد و توقف عرضه خودرو در بورس کالا، ورق برگشت تا بازار قرمزپوش شود. بررسی وضعیت بازار سرمایه در آخرین روزهای سال جاری از صعود حکایت می‌کند و شاخص کل نه تنها قله یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را مجدد تصاحب کرد بلکه تا بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد پیشروی کرد. شمار زیادی از کارشناسان در فضای مجازی به دنبال این روند صعودی، از رشد میلیونی شاخص در سال آینده صحبت می‌کنند. علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در مورد روند آینده بازار سرمایه به خبرنگار ایراسین گفت: درحال حاضر بورس و سهام به نسبت سایر دارایی‌ها از قبیل خودرو، ملک و حتی دلار ارزان‌ترین دارایی به شمار می‌رود. بازار سهام امکان رشد صعودی دارد، به ویژه باتوجه به اتفاقاتی که در بازار ارز رخ می‌دهد.

فعالان بازار سرمایه در شرایط کنونی نزولی‌شدن نرخ ارز را برگ برنده‌ای برای بورس می‌دانند و بر این باورند بازار سرمایه جای زیادی برای رشد دارد. کدیور نیز با تاکید براین موضوع افزود: پیش‌بینی‌های خوشبینانه‌ای که در بحث توافق هسته‌ای ظاهر می‌شود روند نزولی نرخ ارز را به دنبال دارد و به نظر من این روند ادامه خواهد یافت. طبیعتاً تدوام روند کاهش قیمت دلار روی دارایی‌های دیگر مانند طلا، ملک و خودرو هم تاثیر می‌گذارد. درنتیجه بازار سهام امکان رشد خیلی خوبی در نیمه اول سال آینده می‌تواند داشته باشد.

درحال حاضر تعداد زیادی از فعالین بازار سرمایه روند بورس در سال آینده را مثبت ارزیابی می‌کنند و کم‌تر کسی از نزولی شدن بازار سخن می‌گوید. پاسخ بیشتر کارشناسان درباره آینده شاخص کل، اهداف دو و سه میلیون واحدی است. کدیور کارشناس بازار سرمایه در این مورد گفت: اگرچه این پیش‌بینی دشوار است. ولی من فکر می‌کنم شاخص بورس در یک بازه ۶ تا ۹ ماهه امکان رشد حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از این سطح فعلی را دارد. این احتمال وجود دارد شاخص سال آینده به حوالی سه میلیون واحد برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =