رئیسی کارگر

رئیس‌جمهور به وزیر نفت دستور داد با توجه به ملاقات‌هایی که با گروه‌های کارگری در منطقه عسلویه داشته، مطالبات آنها را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، در جریان حضور رئیس‌جمهور در پالایشگاه پارس جنوبی به‌منظور افتتاح فاز ۱۴ این پالایشگاه، نامه‌ای از مطالبات کارگران پارس جنوبی به دست او رسید که آیت‌الله رئیسی بلافاصله خطاب به وزیر نفت دستور داد که با توجه به ملاقات‌هایی که با گروه‌های کارگری ‌در منطقه عسلویه داشتم، این مطالبات را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

براساس این گزارش، کمیته دائمی‌ طبقه‌بندی مشاغل، اجرای رتبه‌بندی، ساماندهی وضعیت رانندگان و خدمات رفاهی از جمله درخواست‌های مطرح شده در این نامه است که رئیس جمهور به وزیر نفت دستور پیگیری داده است.

با پیگیری‌های صورت گرفته، در کمتر از چند روز، مجوز طرح اقماری دو به دو برای تمامی کارکنان پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی صادر شد که با تحقق این مطالبه چندین ساله بیش از ۴ هزار کارگر مشمول این طرح را خوشحال ‌می‌کند.

رئیس‌جمهور در دیدار صمیمانه با کارگران پارس جنوبی با بیان اینکه حق بیمه هیچ کارگری نباید ضایع شود، گفت: پیشرفت کارها مهم است و باید از منابع منطقه بهره‌مند شد اما پیمانکاران باید حقوق کارگران را رعایت کنند. زمینه جذب دو هزار کارگر در این منطقه وجود دارد، بنابراین نگرانی در خصوص امنیت شغلی نباید وجود داشته باشد.

‌کارگران در گفت‌وگوی صمیمانه با رئیس‌جمهور از نگرانی خود در خصوص امنیت شغلی و از عدم انطباق حق بیمه با مدت زمان خدمت خود گفتند.

در جریان دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه به بوشهر سفر کرده است، در نخستین برنامه خود در این سفر با حضور در منطقه پارس جنوبی در عسلویه، پالایشگاه فاز ۱۴ این مجتمع عظیم گازی را به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار داد.

با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن LPG, گوگرد به میزان ۴۰۰ تن، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان جهت خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.طراحی و مهندسی‌، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط سخت تحریمی اجرایی شده است.

خبر خوش برای ۴۰۰۰ کارگر عسلویه/‌ رئیس‌جمهور چه دستوری به وزیر نفت داد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =