• ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر: 34781
  • readingTime: ۱ دقیقه
باران

سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی به کشور از امروز (دوشنبه) از تشدید فعالیت این سامانه و افزایش بارش‌ها طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران و۷ استان دیگر خبر داد.

به گزارش ایراسین، براساس سازمان هواشناسی؛ با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در مناطقی از شمال غرب، غرب و شمال خوزستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه گستره فعالیت سامانه در کل استان‌های واقع در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز را در بر خواهد گرفت و سبب بارش و کاهش دما می‌شود.

همچنین با توجه به بارش باران و وزش شدید باد برای روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هشدار زرد صادر شد و احتمال بارش باران و وزش باد شدید در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، ارتفاعات در استان‌های قزوین و زنجان از امروز تا روز چهارشنبه وجود دارد.

پنجشنبه (۱۸ اسفند) علاوه بر کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد. در جنوب آذربایجان غربی،کردستان، زنجان، کرمانشاه، شرق لرستان، شمال تهران، تهران، البرز، قزوین و در استان گیلان بارش شدت خواهد داشت و در برخی نقاط مرکز ، شرق و شمال شرق نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. غرب دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

جمعه (۱۹ اسفند) از مقدار بارندگی در شمال غرب و استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق مورد انتظار است. طی این روز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان و خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال فارس، مناطقی از یزد، اصفهان، شمال کرمان و منطقه خراسان همچنین در شرق سواحل دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ( ۱۶ اسفند ) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با احتمال تگرگ و در شب کاهش محسوس دما با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۱۷ اسفند ) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =