• ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 34737
  • readingTime: ۱ دقیقه
احسان خاندوزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ تورم در آینده روند کاهشی خواهد داشت، گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، «سید احسان خاندوزی» امروز (یکشنبه) در نخستین همایش ملی قرض الحسنه، اظهار داشت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است و در بحث ارزی نیز با توجه به اختیاراتی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم سال آینده شاهد نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم بود.

وی درباره افزایش سقف بودجه در مجلس، گفت: اصرار جدی دولت این است که همان‌طور که امسال موفق شدیم نسبت به سال قبل کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، با وجود کسری بودجه‌ای که در تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت؛ درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق همین توافق و همکاری که پیش از این داشتیم سقف بودجه را افزایش ندهند و کمک می‌کند به تعامل مشترک دولت و مجلس که سال قبل موتور تورم از محل کسری بودجه را کنترل کنیم.

وزیر اقتصاد درباره اجرای اعطای سهام عدالت در قانون بودجه امسال، گفت: آنچه مربوط به سهام عدالت قانون بودجه ۱۴۰۱ تحت پوشش نهادهای حمایتی است، با توجه به نظر هیات تطبیق مصوبات مجلس ابراز کرد مبنی بر اینکه حتماً در شورای‌عالی اصل ۴۴ تصویب شود، از رییس جمهوری درخواست کردیم تا در شورای‌عالی اصل ۴۴ تصویب شود و تا آخر اسفندماه به عنوان مصوبه نهایی امسال داشته باشیم.

خاندوزی درباره پرداخت وام بانک‌ها به کارکنان و شرکت‌های خود، گفت: حتماً یکی از تخلفاتی که بانک مرکزی باید به طور جدی با آن برخورد و مبارزه کند، این موضوع است که باعث شده سرمایه اجتماعی و اعتماد گروهی از مردم از بین برود.

وی بیان کرد: اگر بیش از سقف، تسهیلات به کارکنان بانکی پرداخت شده باشد، باید در اولویت‌های نظارتی بانک مرکزی قرار بگیرد و بنده هم حتماً این موضوع را در شورای پول و اعتبار به عنوان یک مطالبه جدی مطرح خواهم کرد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از راهبردهایی که به شکل ویژه در حال پیگیری آن هستیم این است که ابعاد عدالت اجتماعی و اقتصادی مردم را تقویت کنیم.

خاندوزی تاکید کرد: اقتصادی که ریشه‌های آن به حمایت و آگاهی مردم بازنگردد، پایداری نخواهد داشت و پایداری پیشرفت اقتصادی محصول مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های اجتماعی مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =