برف و باران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی از احتمال وقوع سیلاب، برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و آب‌گرفتگی معابر در ۸ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایراسین، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در مناطقی از جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

فردا چهارشنبه در بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش‌ها ادامه دارد و روز پنجشنبه در این مناطق ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. روز جمعه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف پیش بینی شده و شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در مناطق جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد و طی ۲ روز آینده در سواحل دریای خزر روند افزایش دما و پنجشنبه کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

جمعه در نواحی شمال غرب و شنبه در نواحی شمال غرب، غرب و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۰ اسفند) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۱۱ اسفند) کمی ابری به تدریج افزایش ابر و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اسفند) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۲- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =