سید احسان خاندوزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مهد سرمایه‌داری دنیا هم اجازه نمی‌دهند که نقدینگی کشور به سمت فعالیت غیرمولد برود زیرا به نفع اشتغال، تولید و صادرات نیست و ثمره‌ای جز بی‌اعتمادی و نوسان بی‌ضابطه در قیمت دارایی‌ها از جمله مسکن، خودرو، طلا و ارز ندارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی امروز در اختتامیه نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند»، اظهار داشت: مسیر حرکت به سمت اصلاح نظامات اقتصادی است. نظامی که کارشناسان سال‌ها بحث می‌کردند و باید به مرحله اجرا برسد، اما پیش نمی‌رفت.

وی افزود: زمانی که عضو کمیته اقتصادی مجلس بودم از وزیر اقتصاد وقت پرسیدم صاحب‌نظران خوبی داریم، چرا متناسب با انباشت دانش و نخبگان در حوزه عمل شاهد اجرا نیستیم که ایشان پاسخ داد ما در سازمان مالیاتی اقدامات انجام دادیم؛ ولی در مرحله تصویب دولت اراده‌ای برای پیشبرد اهداف وجود ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و درآمد در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده است، گفت: این لایحه به مجلس ارسال می‌شود و هم بخش‌هایی که نیازمند تغییر نیست را با همکاری سازمان مالیات پیش می‌بریم.

وی تاکید کرد: در حال حرکت به سمت کاهش نرخ مالیات بخش تولید و اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد هستیم.

خاندوزی با انتقاد از اینکه انواع سوداگری‌ها در بازارها، زندگی مردم را دستخوش قرار داده است، گفت: چند هزار نفر دلال و واسطه‌گر در بازار طلا و ارز و مسکن هستند که ترس ناشی از سفته‌بازی آنها منجر به شده تا مردم نیز در صف خرید طلا و دلار بایستند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در مهد سرمایه‌داری دنیا هم اجازه نمی‌دهند که نقدینگی کشور به سمت فعالیت غیرمولد برود که به نفع اشتغال، تولید و صادرات نیست و ثمره‌ای جز بی‌اعتمادی و نوسان بی‌ضابطه در قیمت دارایی از جمله مسکن، خودرو، طلا و ارز ندارد.

وی گفت: عقب‌افتادگی دهه‌های گذشته در نظام حکمرانی و مالیاتی بوده که اجازه می‌دهد تا گروهی اندک ویژه خوار منبع نکبت‌های اقتصادی باشند و این افراد باعث شده‌اند دست مردم دور از مسکن و دارایی باشد. اینها محصول این بود که مقاله‌ها نوشته می‌شد، ولی به هر دلیلی کوتاهی صورت می‌گرفت اکنون میراث شوم این کوتاهی را می‌کشیم.

خاندوزی با بیان اینکه عقب‌افتادگی‌ها را جبران می‌کنیم، گفت: همایش اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود تا طرح‌های سیاستی بر روی کار آید و کسانی که مساله شناسی خوبی دارند، اظهارنظر کنند؛ باید این همایش ادامه پیدا کند و ما نیز در وزارت اقتصاد پذیرای صاحب‌نظران برای حل مسایل اقتصادی در حوزه‌های مختلف گمرک و مولد سازی هستیم تا پیشرفت این کارها در سال آینده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =