• ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 34008
  • readingTime: ۱ دقیقه
تولید انبوه تختال 300 میلی متری

متوسط رشد سالانه تولید فولاد قبل از شروع قرن بیست و یکم، معادل ۳.۱ درصد بوده است. این مقدار در شروع قرن جدید تاکنون، با توجه به شتاب گیری رشداقتصادی چین، حدود ۴.۱ درصد بوده است.

به گزارش ایراسین به نقل از صدای بورس، متوسط رشد سالانه تولید فولاد قبل از شروع قرن بیست و یکم، حدفاصل بین سالهای ۱۹۵۰ تا۲۰۰۰میلادی، معادل ۳.۱ درصد بوده است .این مقدار در شروع قرن جدید تاکنون، با توجه به شتاب گیری رشداقتصادی چین، حدود ۴.۱ درصد بوده است.

بر اساس بررسی تولید فولاد در جهان به(میلیون تن)؛ حدود ۷۰ درصد ازفولاد تولیدی در جهان به روش کوره حرارتی تولید می شود که بیش تر متاثر از استفاده چین ازاین روش بهدلیل ذخایر عظیم زغالسنگ کشور است. حدود ۹۱ درصد فولاد تولیدی درایران بهروش کوره قوس الکتریکی تولید می شود که دلیل این امر، ارزان و فراوان بودن گاز و برق و کم و گران بودن کک درایران است.

تحلیلی بر بازار جهانی فولاد

درسال ۲۰۲۰ میلادی، چین با مصرف حدود یک میلیارد تن محصولات فولادی، حدود%۵۶ بازارمصرف جهانی را در اختیار دارد. کره جنوبی بیشترین سرانه مصرف فولاد جهان درسال ۲۰۲۰ را در اختیار دارد.

مصرف سرانه فولاد اغلب متناسب باتولید خودرو ورونق صنعت ساختمان کشورها است .ازاین رو، کشورهای شرق آسیا، بیشترین سرانه مصرف فولاد را دارند.

همچنین درمنطقه غرب آسیا، ایران پس از ترکیه بیشترین سرانه مصرف فولاد را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =