برف

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و وزش باد شدید تا روز جمعه خبر داد و نسبت به بارش های سنگین در ۶ استان هشدار صادر کرد.

به گزارش ایراسین، سازمان هواشناسی با تمدید اعلام وضعیت نارنجی جوی در روز جاری (چهارشنبه)، از تداوم بارش برف و باران در پی تقویت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، شمال غرب فارس، نیمه شرقی لرستان، جنوب و غرب اصفهان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خبر داد.

هواشناسی همچنین وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری را تا پایان امروز قرمز اعلام کرد و نسبت به تداوم بارش برف شدید و وقوع بهمن هشدار داد.

امروز بارش‌ها با شدت کمتر در خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، قم، مرکزی، سمنان، قزوین، البرز و تهران تداوم دارد.

بر اساس تحلیل هواشناسی، سامانه بارشی تا پایان روز پنج‌شنبه در کشور فعال است و در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس و ارتفاعات استان‌های مازندران و گلستان نیز در روز پنجشنبه بارش خواهیم داشت.

روز جمعه در برخی مناطق فارس، کرمان، خراسان رضوی، مازندران، گلستان و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

شنبه و یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. طی ۲ روز آینده در جنوب، شرق و جنوب شرق، پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک روی خواهد داد.

انسداد راه‌های روستایی و اختلال حمل‌و نقل بین شهری و درون شهری، وقوع بهمن، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های عمرانی از جمله مخاطرات تداوم وضعیت جوی نارنجی است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    سپاس بیکران الهی نعمت‌ها راازمانگیر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =