• ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
  • کد خبر: 33915
  • readingTime: ۱ دقیقه
برف

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایراسین، براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۲۵ بهمن) در مناطقی از جنوب غرب، مرکز و شمال شرق کشور همچنین در شمال غرب فارس، مرکزی، قم، شمال یزد و برخی مناطق در سواحل شمالی و اواخر وقت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل سمنان ، تهران و البرز بارش باران و برف ، وزش باد و در برخی نقاط رعد و برق پیش‌بینی می شود.

در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان و شرق لرستان بارش شدت خواهد داشت.

چهارشنبه در جنوب، شرق و جنوب شرق، پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان وزش باد قابل توجه است و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. تا روز پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

پنجشنبه (۲۷ بهمن) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان، یزد و در شمال شرق و سواحل شمالی بارش رخ می‌دهد.

جمعه (۲۸ بهمن) بارندگی در این مناطق کاهش می‌یابد و فقط در برخی مناطق فارس، شمال کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۲۹ بهمن) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

هواشناسی درباره مخاطرات وضعیت جوی زرد و نارنجی اعلام کرده است: انسداد راه‌های روستایی و اختلال حمل و نقل بین‌شهری و درون‌شهری، رخداد بهمن، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در انتقالِ حامل‌های انرژی، احتمال شکستن شاخه‌های درختان بر اثر سنگینی بار برف وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =