برف

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران طی امروز تا آخر هفته در ۲۰ استان خبر داد و نسبت به بارش‌ سنگین برف و وقوع کولاک و بهمن در ۷ استان هشدار صادر کرد.

به گزارش ایراسین، بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، شدت بارش‌ها امروز (دوشنبه) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، شرق لرستان و شمال غرب فارس است.

بارش‌ها امروز در جنوب لرستان، خوزستان، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و ارتفاعات یزد با شدت کمتری ادامه دارد.

فردا (سه‌شنبه) نیز مجدد در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس و ارتفاعات خراسان رضوی بارش برف شدید پیش بینی شده است.

وضعیت جوی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، شمال غرب فارس، نیمه شرقی لرستان، جنوب و غرب اصفهان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز در روز چهارشنبه نارنجی است.

هواشناسی همچنین با صدور هشدار قرمز از تداوم بارش شدید برف تا روز چهارشنبه در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.همچنین بارش‌ها در روز پنجشنبه محدود به خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس و ارتفاعات استان‌های مازندران و گلستان است.

انسداد راه‌های روستایی و اختلال حمل‌و نقل بین شهری و درون شهری، رخداد بهمن، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از مخاطرات تدوام وضعیت جوی نارنجی کشور است.

پنجشنبه در مناطقی از مرکز، شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مناطقی از فارس و بوشهر بارش پیش بینی می‌شود. روز جمعه با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در مناطق شرق و شمال شرق بارش پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در مناطقی از مرکز، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید روی می‌دهد.

آسمان امروز تهران نیمه ابری تا ابری در صبح مه‌آلود همراه با بارش پراکنده برف و برای شب قسمتی ابری همراه با مه رقیق و یخبندان پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =