تختال

آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایران تحقق شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است. این شعار در عرصه‌های مختلفی تحقق یافته و صنعت فولاد یکی از مهم‌ترین این عرصه‌هاست.

پایگاه خبری-تحلیلی ایراسین: آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایران تحقق شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است. این شعار در عرصه‌های مختلفی تحقق یافته و صنعت فولاد یکی از مهم‌ترین این عرصه‌هاست. این صنعت به‌عنوان صنعتی مادر و پیشرو در خودکفایی و خوداتکایی ایران و گواهی بر غلبه ارادۀ انقلابی بر فشارها و تحریم‌هاست؛از همین جهت الگوی مطلوبی برای سایر صنایع کشور به شمار می‌آید.

سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، فرصتی مغتنم برای بررسی تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر فرهنگ، اقتصاد، صنعت و جامعه ایرانی است. بی‌شک گذار از دهه چهارم این نظام علاوه بر اینکه نمادی از استمرار حرکت آرمانی ایران اسلامی است، نشانی روشن از خلق فرصت‌های جدید برای کشور به شمار می‌آید.

استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب، چشم‌اندازی روشن و مشخص برای ایران اسلامی در سال ۵۷ بود. برای نیل به این هدف در عرصه‌های مختلف، هزینه‌های گزافی پرداخت شد که تحمیل جنگ هشت‌ساله بخشی از این هزینه‌هاست. آرمان‌خواهی، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی مردم و استقامت برای دست‌یابی به اهداف همچنان ادامه دارد و با اینکه در سال‌های اخیر، میدان نبرد با دشمن علاوه بر جبهه سیاسی، به میادین اقتصادی و صنعتی نیز کشانده شده، توفیقات حاصل‌شده نشان‌دهنده موفقیت در عرصه‌های گوناگون و آمارها گواه روشن برکات انقلاب اسلامی در حوزه تولید و صنعت است.

در دوران قبل از انقلاب، حجم تولید فولاد ایران قریب به یک‌میلیون تن در سال بود. در آن دوران، شرایط به‌گونه‌ای بود که سیم خاردار موردنیاز کشور نیز از خارج تأمین می‌شد، اما با گذشت بیش از ۴۴ سال از تغییر نظام سیاسی کشور و استقرار نظام اسلامی، جایگاه ایران در صنعت فولاد به نحو چشم‌گیری ارتقا یافته و امروز صنعت فولاد به‌عنوان صنعتی مولد، پیشرو، پیشران و پشتیبان سایر صنایع، در زمینه خودکفایی و بومی‌سازی گوی سبقت را از سایر صنایع ربوده و بخش عمده نیاز به فولاد به همت متخصصان متعهد ایرانی، در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.

در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه، صنعت کشور به‌ویژه صنعت نفت و فولاد را نشانه گرفته است، اما ایران اسلامی با تولید بیش از ۲۸ میلیون تن فولاد، توانسته جایگاه مطلوبی در عرصه جهانی صنعت فولاد به دست آورد، به‌گونه‌ای که در ماه‌های اخیر به‌عنوان هفتمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان، در این زمینه به خودکفایی دست یافته و علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، محصولات خود را به برخی از کشورها صادر می‌کند.

تحریم‌های صنعت فولاد ضرورت تحقق خودکفایی را در میان کارگزاران، مدیران، صنعتگران و متخصصان این صنعت برای توسعه، تعالی و پیشرفت دوچندان کرد. به همین جهت مایه مباهات و افتخار است که گروه فولاد مبارکه این ضرورت را به‌خوبی درک کرده و امروز کمی بیش از یک‌سوم فولاد کشور در این گروه تولید می‌شود و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، تمامی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در حال تلاش برای تولید، ارتقای صنعت، خودکفایی و شکوفایی اقتصاد کشور هستند.

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حالی گرامی داشته شد که تداوم انقلاب اسلامی، گواه روشنی از عزم هم‌میهنان برای ساخت کشور با تکیه‌بر توانمندی نیروهای داخلی و عدم اتکا به خارج از کشور برای توسعه و رونق میهن است و در این میان شرکت‌های معظمی همچون فولاد مبارکه به‌عنوان مولود این انقلاب، ضمن تأکید بر استمرار حرکت آرمان‌خواهانه ملت ایران، در مسیر تعالی و عزتمندی و خودکفایی گام برمی‌دارند و عزم خود را برای کسب توفیقات بیشتر در عرصه‌های مختلف استوار می‌سازند.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =