رئال‌مادرید

تیم رئال‌مادرید با شکست الاهلی مصر برای پنجمین مرتبه راهی دیدار فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رئال‌مادرید در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی باشگاه‌ها مراکش به مصاف الاهلی مصر قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا و پرافتخارترین تیم این قاره رفت و در نهایت با برتری ۴ بر یک راهی فینال شد.

جام‌جهانی باشگاه‌ها برای رئال‌مادرید همواره پیام‌آور اتفاقات خوبی بوده و کارلتو امیدوار است پنجمین جام را برای کهکشانی‌ها در این تورنمنت به ارمغان بیاورد. نکته جالبی که نباید از آن چشم‌پوشی کرد، این است که رئال‌مادرید ۴ مرتبه پیش از این راهی دیدار نهایی شده و همه ۴ فینال را برده. به این ترتیب رئال‌مادرید که با ۱۴ جام پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا است، با ۴ جام پرافتخارترین تیم جام‌جهانی باشگاه‌ها هم به شمار می‌رود. تنها در اولین دوره این تورنمنت در سال ۲۰۰۰ رئالی‌ها حضور داشتند و جام نگرفتند.

همچنین باید اشاره کرد در ۱۷ فینال از ۱۸ فینال برگزار شده یک پای دیدار تیمی اروپایی بوده. فقط فینال اولین دوره در سال ۲۰۰۰ بین دو تیم برزیلی برگزار شد.

الهلال عربستان هم که به توجه به پایان نیافتن لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده این قاره در مسابقات شرکت کرد، برای نخستین مرتبه راهی فینال شده است. پیش از الهلال، کاشیما آنتلرز ژاپن و العین امارات هم در فینال حضور داشتند که هردو در فینال به رئال‌مادرید باختند. پیش از این دوره، الهلال ۲ مرتبه در جام‌جهانی باشگاه‌ها حاضر شده که تا نیمه‌نهایی هم رسیده، ولی هردو مرتبه (در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱) تیم چهارم تورنمنت لقب گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =