خودرو

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مزیت اصلی عرضه خودرو در بورس کالا این است که دیگر پول به جیب دلالان و واسطه‌ها نمی‌رود. با این حال برای تنظیم بازار باید گزینه واردات را جدی‌تر از قبل دنبال کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام‌والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا گفت: در شرایط کنونی بازار خودروی کشور، چاره‌ای به‌جز عرضه خودرو در بورس باقی نمانده است.

وی گفت: هرچند خود بورس هم اشکالاتی دارد، اما از آنجایی که مبتنی بر مکانیسم عرضه و تقاضا است، شفافیت را به دنبال دارد. تنها مزیت بورس این است که پول دیگر به جیب دلال و واسطه نمی‌رود.

وی ادامه‌داد: با توجه به ناترازی عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در بورس هم بالا است و بر این اساس برای مشتریان هیچ منفعتی به دنبال ندارد، با این حال در شرایط کنونی و کوتاه‌مدت چاره‌ای جز عرضه در بورس نداریم.

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: برای میان‌مدت و بلندمدت باید نظیر کاری که در گروه خودروسازی سایپا انجام شد به مدل‌سازی بپردازیم، یعنی با پیش فروش و اعمال برخی شرایط کاری کنیم تا مشتریان واقعی ورود کنند.

وی تصریح‌کرد: جدی‌تر گرفتن واردات خودرو، دیگر گزینه‌ای است که باید روی آن کار کنیم و تاکنون ما را به اهداف مدنظر نرسانده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان‌داشت: در مقوله واردات، به دنبال خودروهایی بودیم که بتواند با خودروهای پرتیراژ و ارزان قیمت داخلی نظیر پژو، پراید و غیره رقابت کند، نه اینکه سراغ خودروهایی برویم که قیمت‌های میلیاردی پیدا می‌کنند.

وی در عین حال اظهار داشت: نرخ ارز و تعرفه‌های وارداتی روی قیمت‌های بالای خودروهای وارداتی تاثیرگذار شده است.

مجلس آماده حمایت از گزینه واردات خودروهای دست‌دوم

حسینی‌کیا تصریح‌کرد: موضوع واردات خودروهای دست‌دوم و کارکرده می‌تواند در شرایط کنونی بازار خودروی کشور کارساز باشد. این موضوع در اختیار دولت است و مجلس نیز آماده حمایت همه‌جانبه از آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =