بخش صنعت و معدن

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان بسیار درخشان و قابل مقایسه با گذشته نیست.

به گزارش ایراسین، محمدرضا باقری اظهار کرد: با توجه به تلاش رسانه‌های معاند برای ایجاد فضایی ناامید کننده در جامعه از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی انتظار می‌رود در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان که بسیار درخشان و قابل مقایسه با گذشته نیست را به خوبی بازتاب دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان در سال ۱۳۵۷ در حوزه صنعت هیچ واحد فعالی نداشت و اصلاً صنعت در این شهرستان وجود نداشته است، افزود: در سال ۱۴۰۱ به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش‌هایی که شده است، تعداد ۴۸ واحد صنعتی فعال و ۲۶ واحد نیمه فعال در این شهرستان وجود دارد و جواز تأسیس ۵۴ واحد ثبت شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان در زمینه معادن در استان اصفهان از جایگاه مهمی به دلیل ظرفیت و ذخایر برخودار است. این موضوع در صورتی است که قبل از انقلاب تنها یک معدن در سطح شهرستان اردستان فعال بوده که این تعداد اکنون به ثبت ۶۶ پروانه بهره‌برداری و ۲۵ پروانه اکتشافات رسیده است.

باقری با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت معدنی در اردستان در زمینه استخراج سرب، باریت و مس است، تصریح کرد: موضوع اشتغال‌زایی در بخش معادن شهرستان اردستان قابل توجه است و اکنون بیش از ۴۸۵ نفر در معادن شهرستان اردستان مشغول فعالیت هستند که نیازمند آن است تا زیرساخت‌های ضروری برای فعالیت‌های بیشتر معادن را برطرف کنیم.

وی با اشاره به رشد قابل توجه بخش اصناف شهرستان اردستان از زمان قبل انقلاب تا کنون، گفت: به طور کلی اصناف و اتحادیه‌های صنفی همواره جزو حامیان انقلاب و نظام بودند و هر زمانی که نیاز به حمایت و کمک بوده از این موضوع دریغ نکردند.

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان با بیان اینکه رسالت اصلی اصناف باید ارتقای رضایتمندی مردم و افزایش خدمات رسانی به شهروندان باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به سند و مدارکی که وجود دارد سال ۱۳۵۷ در کل شهرستان اردستان تنها ۳۸۰ واحد صنفی مشغول فعالیت بودند در حالی که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۳۱۵۰ واحد در قالب ۱۲ اتحادیه رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =