• ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
  • کد خبر: 33382
  • readingTime: ۲ دقیقه
برف

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف،‌ باران و وزش باد شدید موقتی در ۲۰ استان خبر و نسبت به احتمال بارش برف سنگین در ۱۲ استان هشدار صادر کرد.

به گزارش ایراسین، بر اساس تحلیل سازمان هواشناسی عمده فعالیت سامانه بارشی طی امروز برای استان‌های خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی،‌ اصفهان، یزد، خوزستان،‌ بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب کردستان به‌صورت بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است.

این وضعیت فردا پنجشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، بوشهر، هرمزگان،‌ شمال استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق استان‌های فارس، کرمان، یزد و خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه (۱۳ تا ۱۴ بهمن) با عبور موجی زودگذر افزایش ابرناکی و بارش برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

در روز پنجشنبه در مناطق پرتردد شهری غبار محلی و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. امروز کاهش دما ، فردا افزایش دما و از فردا شب تا روز شنبه(۱۵ بهمن) روند کاهش نسبی دما به‌ویژه در دماهای کمینه شبانه پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه نیز در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش روی می‌دهد. از بعدازظهر شنبه هفته آینده دوباره در شمال غرب و یکشنبه در شمال غرب و شمال شرق بارش پیش بینی شده است.

آسمان تهران (۱۲ بهمن) قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ بهمن ) قسمتی ابری و غبار محلی و از بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پداکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 آب و هوای دو روز آینده در نیمه شرقی کشور، مناطق مرکزی جنوب و جنوب غربی همراه با وزش باد شدید است و جمعه در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید خواهد بود. آب‌های خلیج فارس در سه روز آینده مواج و متلاطم است.

بارش سنگین برف در برخی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از بارش سنگین برف در جاده‌های مناطق سردسیری این استان خبر داد.

علیرضا نیک روز با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تا عادی شدن وضع هوا از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، افزود: بارش برف در همه جاده‌های مناطق سردسیری از جمله یاسوج - شیراز، یاسوج - سی سخت، یاسوج - باغچه سادات، یاسوج - پاتاوه – دهدشت و یاسوج به مارگون ادامه دارد.

وی از استقرار همه گروه‌های امدادی در جاده‌های برف گیر استان خبر داد و اظهارکرد: نیروهای اداره کل راهداری و راهداراخانه ها و هلال احمر با تجهیز ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های مناطق سردسیری مستقر شده و آماده خدمات رسانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =