پرسپولیس

قطار لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به نیمه مسیر خود رسیده است که سرخ‌پوشان تهرانی اختلاف امتیاز قابل توجهی با سایر مدعیان قهرمانی ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نیم‌فصل نخست بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که تیم فوتبال پرسپولیس تهران با کسب ۳۲ امتیاز و میانگین ۲/۱ امتیاز برای هر مسابقه، شرایط خوبی برای کسب عنوان قهرمانی در پایان فصل دارد.

قرمزپوشان پایتخت با ۱۱ هفته صدرنشینی عملکرد کم‌نوسانی را در این نیم‌فصل از خود بر جای گذاشتند؛ در واقع در کنار شاگردان یحیی گل‌محمدی فقط سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان قرار دارند که به ترتیب با ۳ و یک هفته حضور در صدر جدول، از این امر بی‌نصیب نماندند.

پس از پرسپولیس، ۳ تیم ۲۷ امتیازی رده‌های دوم تا چهارم جدول لیگ را به خود اختصاص دادند، سپاهان، گل‌گهر و استقلال با این توضیح که شاگردان امیرقلعه‌نویی در گل‌گهر یک بازی کمتر از رقیبان خود انجام داده‌ و دیدار هفته سیزدهم این تیم مقابل آلومینیوم اراک که به دلیل بارش برف لغو شده بود، ۲۶ دی ماه برگزار خواهد شد.

استقلال - سپاهان

در انتهای جدول رده‌بندی لیگ‌ برتر ۳ تیم نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و مس‌ کرمان بیش از سایر تیم‌ها خطر سقوط را احساس می‌کنند؛ مسجدسلیمانی‌ها که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل ابراهیم اشکش را جایگزین رضا مهاجری رو نیمکت تیمشان کردند با ۹ امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

نفتی های آبادان نیز با الگوبرداری از تیم‌ هم‌نام مسجدسلیمانی تغییراتی را در نیمکت خود اعمال کردند، با این تفاوت که آن‌ها به سراغ نسخه خارجی رفته و ادسون تاوارس برزیلی که در فصل ۸۵-۸۴ هدایت سپاهان را بر عهده داشت، به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند و حالا با ۱۰ امتیاز تیم پانزدهم لیگ هستند.

مثلث قعرنشینان را مس کرمانی تکمیل می‌کند که با ۱۱ امتیاز در ۱۴ جدول قرار دارد؛ کرمانی‌ها بر خلاف رقبای خود به سرمربی ابتدای فصل یعنی فرزاد حسین‌خانی اعتماد کرده و به دنبال جذب چند بازیکن خارجی برای تقویت ترکیب تیمشان هستند.

در نیم‌فصلی که پشت سر گذاشتیم پرسپولیس با ۹ برد از این حیث رکورددار است، عدد ۱۰ بیانگر بیشترین تعداد مسابقه‌ای است که یک تیم با نتیجه تساوی به پایان رسانده و این عنوان متعلق به مس رفسنجان است.

پرسپولیس

نفت مسجدسلیمان با ۱۰ شکست، این رکورد منفی را به نام خود به ثبت رسانده، آن‌ها همچنین با دریافت ۳۵ گل و تفاضل گل منفی ۲۳، در این زمینه‌ها نیز بدترین عملکرد را در میان ۱۶ تیم لیگ برتر دارند.

زهردارترین خط حمله لیگ برتر را سپاهان با به ثمر رساندن ۲۱ گل در اختیار دارد، اما بهترین تفاضل گل متعلق به تیم صدرنشین لیگ است، پرسپولیسی‌ها با به ثمر رساندن ۲۰ و دریافت ۶ گل، با تفاضل گل ۱۴ در صدر جدول قرار دارند.

بهترین خط دفاعی لیگ اما به شاگردان محمد ربیعی اختصاص دارد، آن‌ها در طول ۱۵ بازی فقط ۴ بار دروازه خود را باز شده دیدند.

با همه این تفاسیر در ۱۳ فصل اخیر از جمله فصل گذشته، ۷ بار تیمی که صدرنشین نیم‌فصل بوده، جام قهرمانی را بالای سر برده است و باید دید این اتفاق در فصل جاری نیز تکرار خواهد شد یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =