• ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
  • کد خبر: 32442
  • readingTime: ۴ دقیقه
افشین صادقی

افشین صادقی گفت: سپاهان یک تیم ریشه‌دار در هندبال ایران است، سال‌ها قهرمان بوده و برای حضور در ایران این تیم را انتخاب کردم.

به گزارش ایراسین به نقل از سایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان؛ افشین صادقی ملی‌پوش هندبال کشورمان، امسال برای حضور در لیگ برتر هندبال ایران به جمع طلایی‌پوشان اضافه شد تا شاگردان رحیمی‌زاده را برای تکرار قهرمانی همراهی کند، صادقی یکی از بازیکنان ارزشمند و باتجربه کشورمان محسوب می‌شود که سابقه بازی در تیم‌های الفحیحیل کویت، پون تِقینین اسپانیا، الاهلی قطر و گوسائو سوئیس را دارد.
سپاهانی‌ها نیم‌فصل اول لیگ برتر هندبال را با قهرمانی تمام کردند و ملی‌پوشان کشورمان حدود یک هفته پیش، راهی مسابقات چهارجانبه لهستان شدند تا برای بازی‌های جهانی آمادگی بیشتری داشته باشند.
ملی‌پوشان ایران در گروه A مسابقات جهانی با تیم‌های ملی اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروه هستند که بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مردان از _بیست‌ویکم دی لغایت نهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱_ به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و سوئد برگزار می‌شود.

ابتدا راجع به حضور در سپاهان برای ما بگویید، این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سپاهان یک تیم ریشه‌دار در هندبال ایران است، سال‌ها قهرمان بوده و برای حضور در ایران این تیم را انتخاب کردم زیرا بازیکنان با تجربه ملی‌پوش و کادر فنی خوبی دارد، درحال‌حاضرهم تیم قهرمان نیم‌فصل شده و امیدواریم بتوان در آخر فصل هم این عنوان را کسب کنیم.

نتایج خوبی همراه با تیم سپاهان کسب کردید و در صدر جدول قرار دارید، نظر شما راجع به سطح مسابقات لیگ چیست؟
تمام بازی‌ها را با پیروزی به اتمام رساندیم که امیدوارم این روند را ادامه دهیم و قهرمانی لیگ را به دست آوریم، از زمان کاهش پاندمی کرونا در کشور، مسابقات مانند گذشته به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود که به نظر من هر تیمی لیاقت این را دارد مقابل تماشاگران خود بازی کند.

با توجه به اینکه سپاهان بازیکنان خوبی دارد، برای اینکه در ترکیب اصلی قرار بگیرید با یکدیگر رقابت می‌کنید؟
سپاهان ۱۰ ملی‌پوش دارد که ما برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با یکدیگر رقابت می‌کنیم تا بهترین باشیم، اما خارج از هندبال همه با هم رفیق و برادر هستیم. این موضوع تنها برای تیم ما نیست و در خارج از کشور هم چنین چیزی را داریم.

رقیب مستقیم شما در لیگ برتر هندبال تیم کازرون است، نظر شما راجع به این تیم چیست و چرا هرسال تنها شاهد رقابت این دوتا تیم هستیم؟
تمام تیم‌ها لیگ رقیب ما هستند، هیچ تیمی از قبل بازنده مقابل ما در زمین قرار نمی‌گیرد و نمی‌توان گفت رقیب ما تنها کازرون است. در مقابل همه تیم‌ها با تمام توان می‌جنگیم زیرا هیچ تیمی از قبل بازنده نیست.
حضورنداشتن اسپانسرهای قوی در هندبال باعث شده سپاهان و کازرون هر سال بیشتر از سایر تیم‌ها مدعی قهرمانی باشند، زیرا قرار دادهایی بالای یک میلیارد می‌بندند و ملی‌پوشان هم به این تیم‌ها اضافه می‌شوند. اگر اسپانسرهای خوب زیاد باشند ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف پخش می‌شوند و رقابت‌ها جذاب‌تر می‌شود.

بازیکنان ملی پوش پس از مسابقات لیگ به اردو فراخوانده شدند تا با آمادگی بیشتر راهی مسابقات جهانی شوند، آیا این مسابقات پیاپی به بدن بازیکن آسیب می‌رساند؟
سال گذشته از مسابقات آسیایی که همراه با مس کرمان بودم وارد رقابت‌های لیگ برتر هندبال کویت شدم و در ۱۲ ماه در سه کاپ بازی کردیم و پس از آن بلافاصله به اردوی تیم ملی رفتم و این روند ادامه داشت که به نظرم این موضوع باعث می‌شود بدن بازیکنان از لحاظ آمادگی دچار مشکل شود.
بدن یک ورزشکار حرفه‌ای نیاز به استراحت و ریکاوری دارد، ما پس از اینکه از تمرینات تیم ملی بر می‌گردیم بدن‌سازی باشگاه‌ها را داریم که کمی دچار فرسودگی می‌شویم، اما با ریکاوری و برنامه‌ریزی خوب باید خود را نگه داریم که در مسابقات ملی و باشگاهی با بدنی خوب ظاهر شویم.

حدود ۱۰ نفر از بازیکنان سپاهان به تیم ملی دعوت شدند، این موضوع چقدر باعث هماهنگی بازیکنان می‌شود و به تیم ملی کمک می‌کند؟
به نظرم این موضوع خوب است زیرا بازیکنان در باشگاه کنار هم هستند و در تیم ملی هماهنگی بیشتری دارند که نظر سرمربی تیم ملی هندبال هم همین است. در تیم‌های سطح بالای دنیا مانند مجارستان بازیکنان تیم‌های اول و دوم به تیم ملی دعوت شدند.

نظر شما در رابطه با وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال چیست؟
او سرمربی باتجربه‌ای است که هندبال صحیح را به تیم ملی آموزش می‌دهد و نظرها را راجع به تیم ملی هندبال عوض می‌کند. تجربیات این مربی برای ما آموزنده است و بارها گفته دوست دارد به تیم ملی ایران کمک کند. این مربی اعتقاد دارد بازیکنان ایرانی بازی انفرادی زیاد انجام می‌دهند و تاکید دارد مانند تیم‌های اروپایی گروهی هندبال بازی کنیم.

فکر می‌کنید تورنمنت چهار جانبه لهستان چقدر به آمادگی تیم ملی کمک کرد؟
تورنمنت لهستان خوب بود، با تیم‌های خوبی بازی کردیم، اما به بازی‌های تدارکاتی بیشتری نیاز داشتیم.

نظر شما راجع به مسابقات جهانی چیست؟
مسابقات جهانی یعنی دیده شدن در جهان و فکر می‌کنم هر ورزشکار در هر رشته‌ای دوست دارد طعم جام جهانی را بچشد و مدال کسب کند. این رقابت‌ها برای اکثر بازیکنان سکوی پرش است و می‌توانند با یک بازی خوب خود را به تیم‌های اروپایی نشان دهند. بازیکنان ما با تمام انرژی و توان در این مسابقات حاضر می‌شوند تا تمام جهان هندبال ایران ببینند و لذت ببرند.

فکر می‌کنید در این مسابقات روی سکو بروید؟
در مسابقات جهانی تیم‌های سطح اول دنیا مانند اسپانیا، فرانسه، آلمان دانمارک وجود دارند که ما هم از قبل باخته مقابل این تیم‌ها قرار نمی‌گیریم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا از نام هندبال ایران دفاع کنیم. به کسب مقام فکر می‌کنیم و برای آن می‌جنگیم که امیدوارم آن را به دست آوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =