• ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
  • کد خبر: 32335
  • readingTime: ۱ دقیقه
ترخیص کالا

با رایزنی گمرک ایران و معاونت اقتصادی وزارت‌خارجه، تعطیلات سال‌نو در گمرک جمهوری‌آذربایجان از دو روز به یک روز کاهش یافت و روند فوری ترخیص محصولات معطل در مرز انجام شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، چند روز قبل تصاویر ارسالی تعدادی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی نشان می‌داد، به علت مشکلاتی در خروج کامیون‌های حمل محصولات صادراتی کشاورزی در مرز آستارا، نگهداری این محصولات پشت مرزها با چالش مواجه شده‌است.

پیگیری از گمرک ایران نشان می‌دهد، به دلیل تعطیلات سال‌نو میلادی در جمهوری‌آذربایجان گمرکات مرزی ۲ روز به‌صورت کامل تعطیل بوده و هیچ‌گونه خدمات گمرکی اعم از تخریص کالا ارائه نمی‌کردند. بر این اساس در روز نخست تعطیلات گمرکات مرزی در جمهوری‌آذربایجان چالش‌هایی درخصوص ترخیص و خروج کالاهای صادراتی به‌خصوص اقلام کشاورزی ایجاد شد.

بر این اساس بعد از عدم‌خروج کالاهای صادراتی ایران از مرز آستارا، رئیس‌کل گمرک ایران پیگیری‌ها را از معاونت اقتصادی وزارت‌خارجه و سفارت ایران در جمهوری‌آذربایجان به‌صورت فشرده آغاز کرده و تعطیلات در گمرک مرزی در جمهوری‌آذربایجان بعد از یک روز به پایان رسید.

لازم بذکر است؛ هم‌اکنون روزانه ۱۷۰ الی ۱۸۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی کشور از گمرک مرزی آستارا خارج می‌شوند. تشریفات مربوط به خروج صیفی و سایر محصولات کشاورزی از گمرک مرزی آستارا در حداقل زمان ممکن (حدود ۲ ساعت) انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =