خودرو در بورس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بهترین شکل عرضه خودرو، عرضه در بورس کالا است، زیرا می‌تواند به کنترل قیمت این محصول داخلی کمک کند و موجب کاهش قیمت در بازار آزاد می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، جعفر قادری با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس باید انجام شود، اظهار کرد: این اقدام موجب کاهش قیمت این محصول در بازار آزاد می‌شود.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند که اگر خودرو در بورس عرضه شود، قیمت کارخانه را افزایش می‌دهد، بنابراین مشکل ایجاد خواهد کرد؛ اما منطق این کار روشن است. ما یک قیمت کارخانه داریم که تقاضا برای آن بسیار بالاست و نرخ بازار آزاد نیز گران است؛ اما بورس قیمتی میان این دو قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: امکان دارد عرضه خودرو در بورس قیمت مازادی را برای کارخانه ایجاد کند که دولت می‌تواند با اقدامی مناسب مابه‌التفاوت ایجاد شده را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دریافت کند.

وی ادامه داد: برای افرادی که خودرو را با قرعه کشی دریافت می‌کردند قیمت کمتر بود، اما در بازار آزاد این محصول با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد به همین دلیل بهترین شکل عرضه خودرو که موجب کاهش قیمت بازار می‌شود، عرضه این محصول در بورس است.

قادری اظهار داشت: باید به سمت برویم که بورس برای خودرو تعیین‌کننده باشد، زیرا قرعه‌کشی موضوعیتی ندارد و می‌تواند رانتی را برای بری افراد ایجاد کند و از آن جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: با عرضه خودرو در بورس قطعاً مردم راحت‌تر می‌توانند این کالا را خریداری کنند، زیرا نرخ کمتری نسبت به بازار آزاد می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =