آلودگی هوا اصفهان

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز پنجشنبه پانزدهم دی ماه، براساس داده‌ های ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۵۸ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

یه گزارش ایراسین براساس داده‌ های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های استانداری ۱۶۵، خرازی ۱۶۷ و مبارکه ۱۶۹ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

همچنین شاخص کیفیت هوا در ایستگاه احمدآباد ۱۴۵ و سگزی با شاخص ۱۲۱ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

ایستگاه شاهین شهر نیز با شاخص ۸۱ در وضعیت زرد و ناسالم قرار دارد. سایر ایستگاه های تعیین شاخص آلودگی هوا در اصفهان به صورت غیرفعال هستند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز) ۵۱ تا ۱۰۰ هوای ناسالم (زرد) ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =