دیدار صمت با امام جمعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مشاور وزیر صمت اعلام کرد که باید با عمق بخشیدن به آموزش‌ها، فناور پایه کردن تولید و دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها، مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت را رفع کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از وزارت صمت، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که پیش از تکریم و معارفه مدیرکل جدید صمت استان یزد انجام شد، امام جمعه یزد ضمن تقدیر از اقدامات و تلاشهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: علمداریزدی، مدیرکل پیشین صمت استان یزد، از مدیران موفق در حوزه صنعت بود و باید از تجربیات وی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت بسیار گسترده، پیچیده و مشکل است، افزود: باید با عمق بخشیدن به آموزش‌ها، فناور پایه کردن تولید و دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها، برای پیشرفت این بخش تلاش کرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به سه اصل تدین، تفکر و تعقل، بر ضرورت توجه به آنها در حیطه ماموریتی بخش صنعت، معدن و تجارت تاکید کردند و افزود: صنعت مانند سایر بخشهای جامعه، نیازمند تقویت تفکر است و متاسفانه برنامه‌ریزی آموزشی ما در مقاطع مختلف تحصیلی به نحوی است که به این عنصر مهم توجه جدی نشده و این امر سبب شده روحیه خلاقیت و کارآفرینی در جوانان وجود نداشته باشد و همه جوانان در انتظار ایجاد شغل توسط دولت باشند.

وی با تاکید بر اینکه چنین امری سبب شده تا اقتصاد در کشور ما بیشتر به سمت تجارت برود، اضافه کرد: اقتصاد موفق آن است که بتوان از امکانات موجود، دست به تولید زد و رشد اقتصادی را رقم زد و فاصله اقتصادی را از بین برد، در حالی‌که در کشور ما بیشتر به تجارت، آن هم با سودهای غیرمنطقی توجه شده است.

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت توجه در زمینه نرخ‌گذاری به ویژه در زمینه محصولات وارداتی صورت گرفته، تصریح کرد: برخی واردکنندگان و حتی تولیدکنندگان به سودهای منطقی قانع نیستند و این امر سبب شده برخی قیمت تمام شده کالا تا قیمت عرضه آن، تفاوت نامتعارفی ایجاد نماید و این امر سبب گرانی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: پول پرستی آفت تولید، واردات و تجارت است و اگر فعالان این عرصه فقط به دنبال سود بیشتر باشند، هر روز فشار بر جامعه بیشتر می شود.

آیت‌الله ناصری در ادامه بیان کرد: متاسفانه برخی دلالان نیز اجازه پیشرفت در بسیاری از تولیدات را نمی‌دهند که نمونه آن را چند سال پیش در زمینه تولید چادرمشکی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این موضوع که اقتصاد ما آنگونه که باید رشد نمی‌کند و گرانی هر روز بیشتر می شود، قانع نبود تولید کنندگان و صادرکنندگان و واردکنندگان به سود منطقی و متعارف است، تاکید کرد: اگر وزارت صمت بتواند این امر را اصلاح کند، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اضافه کرد: برخی مدیران در طول سالهای قبل، متاسفانه با سطحی نگری‌های خود، مانع پیشرفت اقتصادی کشور شده‌اند و برخی از آنها با وجود استعدادهایی که در کشور وجود دارد، همواره چشمشان به خارج از کشور بوده است.

آیت‌الله ناصری همچنین گفت: این در شرایطی است که ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در کشور ما از بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است اما جرأت، جسارت، تفکر و تعقل در جامعه ما به ویژه در میان برخی مدیران کمتر است.

در ادامه این نشست، شهاب جنابی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ضمن تسلیت و گرامی داشت سالروز شهادت شهید سلیمانی، استان یزد را استانی مهم و پیشرو در بخش صنعت، معدن و تجارت دانست و با اشاره به برخی از دستاوردهای خوب بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از توفیقاتی که در استان یزد دیده می‌ شود، نگاه ویژه نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه استان به بخش صنعت، معدن و تجارت و رهنمودها و مطالبات ایشان در این حوزه است که امیدواریم بتوانیم از این رهنمودها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

محمدرضا علمداریزدی، مدیرکل سابق صمت استان یزد نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طول هشت سال مدیریت خود در این عرصه در استان یزد پرداخت.

مدیران صمت استان، دغدغه‌های واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان را پیگیری کنند

بر اساس این گزارش، شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ اسلام، شهید سلیمانی با بیان اینکه یزد در بخش صنعت، معدن و تجارت دارای ویژگی‌های مهم و مثبتی است و از استان‌های پیشرو در این زمینه است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت استان یزد هم‌افزایی و همراهی ذینفعان مختلف این بخش اعم از مدیران ارشد استانی در قوای منتخب و تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی است که باعث خواهد شد چرخ تولید به خوبی بچرخد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهید سپهبد سلیمانی، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی را در خود ایجاد و تقویت کنیم که اخلاص، شجاعت، ایمان، مسئولیت‌پذیری، هوش، عقلانیت، صداقت، خطرپذیری و پایبندی به ارزش‌های دینی و ولایت مداری نمونه‌هایی از این ویژگی‌های مهم است.

جنابی افزود: خدمتگزاران شما در وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توکل بر خداوند متعال و با پیروی از آموزه‌های عملی شهید سلیمانی عزیز، پیش‌قدم شدن در کارهای زمین‌مانده و حرکت بدون تردید و توقف برای ایجاد تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت را دنبال خواهند کرد و تلاش می‌کنند مجاهدانه، مخلصانه و عالمانه به آنها بپردازند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی، این بود که از سرزنش سرزنش کنندگان نمی‌ترسیدند و حس امید به آینده در ایشان بسیار چشم‌گیر بود و در شرایطی که خیلی‌ها ناامید می‌شدند، ایشان محکم ایستادگی می‌کردند و اقداماتشان به نتیجه می‌رسید که این موضوع نیز در تمام فعالیت‌های ما باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان یزد دارای ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و تجاری فراوانی است اظهار کرد: این ظرفیت‌ها می‌طلبد که یک حرکت جهشی در استان ایجاد و مسیر تحولی که توسط وزارت خانه طراحی شده، در استان نیز با قوت پیگیری شود.

جنابی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های واحدهای تولیدی استان یزد در زمینه دانش بنیان گفت: ظرفیت‌های دانش بنیان باید در واحدهای تولیدی استان یزد دیده شده و مدنظر مدیران قرار گیرد و در کنار آن باید ضمن پاسخگو بودن در قبال فعالان اقتصادی و ذینفعان این بخش، دغدغه‌های ایشان را دغدغه خود بدانیم و برای حل آنها تلاش کنیم.

مشاور وزیر صمت با اشاره به ملاقاتی که پیش از جلسه تکریم و معارفه، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد داشت، ضمن قدردانی از حمایت‌های ایشان از بخش صنعت، معدن و تجارت و رهنمودهای ارزشمند ایشان، توجه به اصول سه گانه تدین، تفکر و تعقل را از توصیه‌های مهم ایشان برشمرد و افزود: ضمن تلاش برای اجرای این توصیه مهم، توجه به موضوع تفکر در فعالان صنعتی می‌تواند در قالب تلاش برای تحقق شعار سال که تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است نیز تعبیر شود که لازم است بطور ویژه مدنظر قرار گیرد و به آن پرداخته شود.

جنابی در پایان، از همه حضار به‌ویژه استاندار مردمی و تلاشگر استان یزد و یکایک مسئولان حاضر در جلسه و فعالان و دغدغه‌مندان بخش صنعت، معدن و تجارت تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =