استیل کورد

مدیرکل صمت لرستان ظرفیت استیل کورد سلسله را تولید ۱۵ هزار تن در سال اعلام کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهمن جعفری اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در لرستان و شهرستان سلسله در حال شکل‌گیری است تولید استیل‌کورد بوده که در بینت‌های فولادی مفتول فولادی تولید می‌شود و در صنعت لاستیک سازی(سبک و سنگین) کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: این پروژه با حضور وزیر صمت و پیگیری‌های استاندار و ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و هلدینگ معادن فلزات انجام می‌شود.

مدیرکل صمت لرستان گفت: جواز تاسیس این پروژه صادر شده و نزدیک یک هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری آن است. براساس جواز تاسیس، زمین به مساحت ۵.۲ هکتار در شهرک صنعتی سلسله خریداری و قرارداد آن منعقد شده و ۹ میلیارد تومان پول به حساب شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان واریز و زمین را تحویل گرفتند.

جعفری بیان کرد: در راستای اجرای این پروژه و ارائه برنامه زمان‌بندی آن اشجع به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده که یکی از مدیران باسابقه صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود و قرار است، ظرف هفته‌های آینده برنامه زمان‌بندی پروژه را به سازمان صمت برای نظارت، سایر موارد زیرساختی، تامین تکنولوژی و ثبت سفارشات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در این خصوص نیز هفته گذشته جلسه‌ای با زیویار استاندار استان تشکیل و آخرین اقدامات انجام شده را گزارش دادیم، تصریح کرد: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ استان محسوب می‌شود و یکی از سرمایه‌گذاری‌های جدید استان لرستان است که در سالجاری و در دولت سیزدهم به سرانجام می رسد.

جعفری یادآور شد: حجم سرمایه‌گذاری استیل کورد ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و آخرین تکنولوژی آن مربوط به کشور ایتالیا خواهد بود و به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این پروژه ۱۵ هزار تن در سال پیش‌بینی شده و کاربرد این محصول در صنعت لاستیک‌سازی است.

مدیرکل صمت لرستان عنوان کرد: در راستای تولید لاستیک در کشور بخشی از مفتول‌های فولادی تحت عنوان استیل کورد از خارج کشور وارد می‌شود چون ظرفیت تولید کشور ۱۲ هزار تن است. میزان مصرف ۳۰ هزار تن در سال است و نزدیک به ۱۸ هزار تن واردات داریم که با تولیدات این شرکت در سال‌های آینده هم از ورود محصول به کشور و خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

جعفری یادآور شد: با توجه به ایجاد دو طرح در دست اقدام همچون لاستیک بارز در شهرستان الیگودرز و لاستیک‌سازی نیکرو گسترش خرم‌آباد زنجیره تولید در لرستان شکل خواهد گرفت و بخشی از مواد اولیه آنها از استیل کورد تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش براین است که طی ۲۴ ماه آینده استیل کورد به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =