تجارت

سفیر ایران در عمان گفت: در ۸ ماهه اول امسال رشد ۷۳ درصدی در حجم مبادلات تجاری ایران و عمان را شاهد بودیم.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، علی نجفی خوشرودی با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان به کشور عمان، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در زمینه‌های مختلف روابط ممتاز و برجسته‌ای دارند و رایزنی‌های سیاسی میان مقامات بلندپایه دو کشور در مقاطع مختلف انجام شده است.

وی افزود: سفر اخیرا وزیر امور خارجه ویژگی متمایزی دارد و آن تسلیم پیام رئیس جمهور به سلطان عمان است.

سفیر ایران در عمان بیان کرد: علاوه بر تسلیم این پیام مذاکرات بسیار خوب و گفت‌و گوهای بسیار مهمی در ملاقات وزیر امور خارجه با سلطان عمان انجام شده است و جلسات و ملاقات‌های دیگری هم با وزارت مکتب سلطانی و وزیر خارجه عمان در این سفر داشتند.

نجفی تصریح کرد: ما روابط سیاسی ممتازی داریم خوشبختانه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان هم همپای مناسبات سیاسی روند رو به رشدی را طی می‌کند. در هشت ماه گذشته سال جاری شمسی رشد ۷۳ درصدی در حجم مبادلات تجاری دو کشور داشتیم.

وی ادامه داد: در چهار حوزه تجارت، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت و همکاری‌های بانکی به صورت فعالانه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در دستور کار است و سفرهای مهمی نیز در آینده نزدیک در پیش رو داریم.

سفیر ایران در عمان گفت: نکته که مایل هستم تاکید کنم این است که عمان جایگاه برجسته‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سیاست همسایگی ایران دارد و همچنین ایران هم کشور مهمی برای عمان است. رایزنی های بسیار گسترده در پرونده‌ها و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی میان ایران و عمان در دستور کار قرار دارد.

نجفی افزود: عمان همواره نقش متوازن و خردمندانه‌ای را در بسیاری از مسائل مرتبط با سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده و من امیدوار هستم این سفر به گام دیگری برای روند رو به ارتقای سطح همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =