بذرپاش وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: یکی از روش‌های تولید مسکن احیا بافت‌های فرسوده است که هزینه کمتری دارد و تولید مسکن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش ظهر امروز ( ۵ دی‌ماه) در ارتباط ویدئوکنفرانسی با همایش آموزه‌های زلزله بم با محوریت اولین نشست تخصصی بازآفرینی شهری در راستای احیای توانمندسازی و تقویت بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار که در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: پنجم دی‌ماه، با هدف توجه مستمر به زلزله و سایر مخاطرات در تقویم رسمی کشور بنام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است. حادثه تلخی که در بم اتفاق افتاد هیچ وقت از ذهن مردم ایران و خطه کرمان، پاک نخواهد شد؛ در این حادثه بیش از ۳۴ هزار نفر از هموطنان‌مان در یک شهر زمان خود را از دست دادند.

وی افزود: به دنبال رخداد زلزله مهیب بم بود که مجموعه اقدامات بنیادین با هدف کاهش خطر حوادث و سوانح در کشور، مورد توجه کارشناسان و مسئولان قرار گرفت. نوسازی و احیایی که پس از زلزله در بم انجام شد، باید الگویی شود برای همه نقاط کشور؛ چرا که حادثه بم دور از دسترس نیست و می‌تواند در همه نقاط کشور رخ دهد.

بذرپاش با بیان اینکه نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که تا حد زیادی از بروز مشکلات و حوادث ناشی از مخاطرات طبیعی جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: جامعه به تولید مسکن نیاز دارد و در این زمینه دچار یک عقب‌ماندگی و کمبود شده‌ایم و این کمبود منجر به افزایش قیمت در این حوزه شده است؛ این کمبودها را باید هر چه سریع‌تر جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جان انسان‌ها ارزشمند است و باید برای حفظ و سلامت آن همه تلاش کنیم و همه دستگاه‌ها این امر را باید وظیفه خود بدانند، عنوان کرد: یکی از روش‌های تولید مسکن احیا بافت‌های فرسوده است که هزینه کمتری دارد و تولید مسکن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از تکالیف شهرداری‌ها نیز پایدار کردن بافت‌های فرسوده است، تشریح کرد: در این مسیر از شهرداری‌ها حمایت‌ می‌شود و خوشبختانه در برخی شهرداری‌ها اتفاقات خوبی افتاده است. ما به عنوان دولت وظیفه تسهیل در امر نوسازی و احیا بافت فرسوده را داریم.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه امیدواریم در کمترین زمان ممکن به یک نقطه مطلوب برسیم، خاطرنشان کرد: ستاد ملی بازآفرینی شهری در استان‌ها به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است. انسجام و یک فعال‌سازی شبکه منسجمی را باید بتوانیم دنبال کنیم. در راستای تولید و نوسازی مسکن، ایمنی و زندگی با کیفیت در شهر همواره مورد توجه است. لازم به ذکر است در این خصوص تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =