برف و باران

سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی خبر داد و برای ۱۵ استان هشدار زرد یخبندان، خسارت به محصولات کشاورزی، طغیان رودخانه‌ها، کولاک برف و افت فشار گاز صادر کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطق غربی،‌ ساحل دریای خزر، شمال شرق،‌ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی بارش باران،‌ وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی شده است.

این شرایط فردا و روز سه‌شنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز پیش بینی می‌شود. همچنین امروز در شرق هرمزگان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بخش‌هایی از هرمزگان،‌جنوبی کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان افزایش ابر،‌بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

چهارشنبه در جنوب غرب، جنوب، بخش‌هایی از مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش ادامه خواهد داشت. پنجشنبه برای سواحل غربی دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم،‌امروز مرکز خلیج‌فارس و فردا نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۴

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

نوع مخاطره: بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۴: گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و شمال استانهای سمنان، تهران، البرز و قزوین.

دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۵: هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات تهران، قزوین، سمنان، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.

اثر مخاطره: یخ زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر
توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو ، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =