• ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
  • کد خبر: 31168
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایراسین، علی جودکی افزود: ۱۰ پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی سه میلیون و ۸۶۵ هزار تن و ۲۶۱ هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: ۱۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری امسال از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند بیش از ۶۶ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سه پروانه اکتشاف و چهار گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اظهار کرد: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.

جودکی بیان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۲ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۱۷ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و حدود پنج هزار نفر نیز در این بخش اشتغال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =