• ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر: 30999
  • readingTime: ۱ دقیقه
سایپا و ایران خودرو

طبق صورت جلسه الزامات واگذاری در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا که در تاریخ ۱۴ آذرماه تهیه شده است سهام تودلی ایران خودرو و سایپا باید تا پایان سال جاری واگذار شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، در صورت جلسه الزامات واگذاری در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا که به امضای رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت رسیده است، به منظور تحقق هدف ارتقاء سطح کارایی، بهره‌وری و نوآوری در صنعت خودروی کشور و همچنین رعایت الزامات سند نهایی خروج دولت از تصدیگری صنعت خودرو مواردی مورد توافق طرفین قرار گرفت.

مورد اول این است که سند استراتژی صنعتی بلندمدت و با ثبات صنعت خودرو (۱۰ ساله) تا پایان بهمن ماه سال جاری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به سازمان خصوصی سازی ارسال می‌شود.

در مورد دوم تا پایان سال جاری همه محصولات ایران خودرو و سایپا از قیمت گذاری دستوری خارج خواهند شد. سازوکار اجرایی این توافق تا پایان آذرماه سال جاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد. مورد سوم تکالیف عرضه و فروش محصول خارج از قواعد بازار است که منجر به کاهش درآمد (افزایش هزینه‌ها) برای خودروسازها شود، منوط به جبران منابع آن، قبل از اجرای تکالیف است.

مورد بعدی این است که سهام تودلی ایران خودرو و سایپا تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد و مورد آخر این است که در صورت عدم واگذاری سهام تودلی در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال آینده به بعد حق رای ناشی از این سهام در مجامع این شرکت‌ها سلب خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =