• ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
  • کد خبر: 30935
  • readingTime: ۳ دقیقه
مدیرعامل سال فولاد دنیا

در مراسمی، جونگ وو چوی، مدیرعامل گروه POSCO به عنوان «مدیرعامل سال فولاد دنیا» در سال ۲۰۲۲ را مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مراسم دهمین دوره جایزه جهانی فلزات برای انتخاب مدیران عامل برتر صنایع در سال۲۰۲۲ در زمینه شرکت‌های معدنی دنیا در لندن برگزار شد.

طی این مراسم، جونگ وو چوی، مدیرعامل گروه POSCO، در این دوره از جایزه که توسط مؤسسه «اس اند پی کامودیتی» برگزار می‌شود به عنوان مدیرعامل فولاد سال دنیا برگزیده شد.

جوایز سالانه این مؤسسه در ۱۷ دسته به افراد برتر اعطا می شود: مدیر عامل سال، شرکت فلزات سال و شرکت‌های عالی بر اساس رشته.

جونگ وو چوی مدیرعامل گروه POSCO در این‌باره گفت: POSCO که در سال ۱۹۶۸ در دهکده‌ای کوچک در پوهانگ تأسیس شد، اکنون به یکی از رقابتی‌ترین فولادسازان جهان تبدیل شده است.

وی افزود: امسال با هدف تبدیل شدن به یک تجارت سبز در حوزه مواد و انرژی به یک هلدینگ تبدیل شدیم و موفق شدیم به اهدافمان نزدیک‌تر شویم. من معتقدم که برنده شدن به عنوان مدیرعامل سال، با تعهد همه کارکنان و مدیران گروه POSCO به دست آمد و به همین خاطر می‌خواهم افتخار این جایزه را با همه آن‌ها به اشتراک بگذارم.

از زمان آغاز به کار، مدیرعامل چوی به دلیل تبدیل POSCO به یک شرکت هلدینگ برای نوآوری در ساختار مدیریت، رهبری کسب و کار رشد جدید گروه و اجرای سرمایه گذاری‌های استراتژیک و دستیابی به بالاترین عملکرد از زمان تأسیس شرکت، مورد ستایش قرار گرفته است.

علاوه بر این، با اجرای مداوم ابتکار مدیریت شهروندی شرکتی که از ابتدای شروع مدیریتش در سال ۲۰۱۸ اعلام شد، مدیرعامل چوی به پوسکو کمک کرد تا به یک شرکت پیشرو ESG تبدیل شود و رتبه اعتباری گروه پوسکو را ازBBB+ بهA- افزایش دهد.

به همین دلیل مدیرعامل پوسکو، علی‌رغم اینکه با وجود ۱۲ نامزد برای کسب این عنوان، رقابت شدیدی را برای رسیدن عنوان مدیر عامل سال داشت به دلیل مهارت‌های مدیریتی خود در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفت و برای اولین بار از شرق آسیا به عنوان مدیرعامل سال انتخاب شد؛ عنوانی که تاکنون فقط برای مدیران عامل فولادسازان آمریکایی و اروپایی میسر شده بود. مدیران اجرایی روی هاروی، تولیدکننده آلومینیوم ایالات متحده، گوستاوو ورنک از گرداو، فولادساز برزیلی، و جورجینا راینهارت از Hancock & Roy Hill، یک گروه معدنی استرالیایی از جمله کاندایدهای شاخص در این زمینه بودند.

گروه POSCO علاوه بر کسب عنوان مدیرعامل برتر سال، سه جایزه در بخش‌های دیگر یعنی «شرکت فلزات سال»، «رهبری صنعت: فولاد» و «معامله سال» را نیز دریافت کرد.

مدیرعامل سال فولاد دنیا مشخص شد

عنوان شرکت «فلزات سال» که مهم‌ترین جایزه در بین این جوایز است به شرکتی داده می شود که عملکرد برتر در صنایع فولاد، فلز و معدن را به اثبات رسانده است. هلدینگ POSCO به دلیل فعالیت در زمینه مواد اولیه سبز سازگار با محیط زیست و مصرف بهینه انرژی با تعیین اهداف روشن برای کم کردن کربن علی‌رغم شرایط چالش برانگیز تجاری مانند بیماری همه‌گیر کرونا و ریسک زنجیره تأمین توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.

به علاوه پوسکو به دلیل این که اولین فولادساز آسیایی در زمینه پیوستن به حرکت جهانی کم کردن ردپای کربن بوده، سرمایه‌گذاری و توسعه فنی را در این زمینه سرعت بخشیده و به بالاترین عملکرد از زمان تاسیس خود رسیده است، جایزه «رهبری صنعت: فولاد» را نیز دریافت کرد. در نتیجه، POSCO اولین کسب‌وکاری بود که سه بار از سال ۲۰۲۲، بعد از سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰، برنده جایزه «رهبری صنعت: فولاد» شد.

جایزه معامله سال نیز به POSCO HIBS Automotive Steel (POSCO HIBS)، برای سرمایه‌گذاری مشترک بین گروه POSCO و گروه آهن و فولاد هبی چین (HBIS) اهدا شد. POSCO HIBS که از همکاری این دو شرکت تشکیل شده، به دلیل داشتن مزیت استراتژیک در چین، بزرگ‌ترین بازار فولاد خودرو در جهان و دوستدار محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین در این مراسم، جونگ وو چوی به عنوان چهل و چهارمین رئیس انجمن جهانی فولاد انتخاب شد. طی یک سال آینده، او به همراه نایب رئیس انجمن فولاد یعنی ساجان جیندال که هم‌اکنون رئیس (Jindal Steel Works Limited) بر انجمن جهانی فولاد ریاست خواهند کرد.

«اس اند پی کامودیتی»، بزرگ‌ترین آژانس تحلیل اطلاعات در زمینه فولاد، مواد خام و انرژی است که از سال ۲۰۱۳، کسب‌وکارها و افراد را به خاطر دستاوردهای برجسته در کل بخش معدن و فلزات جهانی، از جمله فولاد، فلزات غیرآهنی، فلزات کمیاب و آلومینیوم مورد تقدیر قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =