خودرو

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۷۴۸ هزار و ۴۸۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شده که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۴.۸ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام این مطلب افزود: در هشت ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵۱ هزار و ۹۲۱ دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود که البته بسیاری از آنها خودروهای کامل نبودند و با نقص در قطعات تولید و راهی پارکینگ‌های خودروسازان می‌شدند.

وی بیان داشت: این آمار در مدت مشابه سال ۹۹ (۶۲۲ هزار و ۱۸۰ دستگاه) و ۹۸ (۴۸۸ هزار و ۶۲۸ دستگاه) بوده است که به ترتیب رشد ۲۰.۳ درصدی و ۵۳.۱ درصدی نشان می‌دهد.

رشد ۱۴.۸ درصدی تولید خودرو تا پایان آبان‌ماه

رشد ۱۳۲ درصدی تولید خودروسازان خصوصی

به گفته این مقام مسوول، در هشت‌ماهه امسال ۱۱۳ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی کشور تولید شده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۸ هزار و ۸۷۲ دستگاه) رشد چشمگیر ۱۳۲.۴ درصدی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تولید خودروسازان خصوصی در این مدت در سال ۹۹ تعداد ۳۵ هزار و ۹۵ دستگاه و در سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۶۳۹ دستگاه بوده است که در مقایسه، امسال تولید این خودروسازان به ترتیب ۳.۲ برابر سال ۹۹ و ۴.۴ برابر سال ۹۸ شده است.

رشد ۱۴.۸ درصدی تولید خودرو تا پایان آبان‌ماه

رشد ۱۷۶ درصدی تولید خودروهای سنگین

توکلی لاهیجانی در ادامه در خصوص روند افزایش تولید خودروهای سنگین (کامیونت، کامیون و کشنده)، اظهار داشت: در هشت‌ماهه سال جاری تولید خودروهای سنگین نسبت به سال ۹۸ افزایش ۹۰۰ درصدی و نسبت به سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب رشد ۵۱۳ درصدی و ۱۷۶ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تولید این خودروها تا پایان سال جاری به ۳۵ هزار دستگاه و در سال آتی به بیش از ۵۰ هزار دستگاه برسد تا بخشی از ناوگان جاده‌ای کشور نوسازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =