امیرحسین محمودی مدیر عامل شرکت آی‌دیزاین

مدیرعامل شرکت آی‌دیزاین گفت: شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه می‌توانند در امر سرمایه‌گذاری یا توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان کمک‌های بسیاری کنند.

امیرحسین محمودی، مدیر عامل شرکت آی‌دیزاین در حاشیه نمایشگاه ایران متافو در گفتگو با خبرنگار ایراسین، درخصوص چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: امروز تقاضا از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی صنایع بیشتر شده، اما امکان عرضه بیشتر برای آنها وجود ندارد؛ چرا که برای عرضه محصولات بیشتر و افزایش تولید، نیازمند سرمایه و تأمین مالی هستند.

وی افزود: مدل‌های تأمین مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. اما این موارد دچار ضعف‌هایی هستند که یکی از آن‌ها محول کردن ریسک‌های ناشی از اقتصاد کلان مانند نوسانات بازار، قیمت ارز، موجود نبودن کالا و مواد اولیه بر دوش شرکت‌های دانش بنیان است. همه این‌ها، ریسک‌هایی است که این شرکت‌ها تحمل این موارد را ندارند و باید بسترهایی ایجاد شود تا ریسک‌های ناشی از اقتصاد کلان را برای این شرکت‌ها کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آی‌دیزاین ادامه داد: همواره در حاشیه صنایع بزرگ، ظرفیت‌هایی وجود دارد که صنایع امکان بررسی و رسیدگی به آن‌ها را ندارند و دانش‌بنیان‌ها می‌توانند با مدل‌های استارتاپی معضلات این شرکت‌ها را کاهش و بهره‌وری آن‌ها را افزایش دهند. این شرکت‌ها می‌توانند با راهکارهای جدید، شیوه‌های گذشته را اصلاح و کیفیت‌ها را بهبود دهند.

محمودی در خصوص لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در رویکرد کلان اقتصادی مهم‌تر از هرگونه حمایت و تسهیلات ثبات اقتصادی برای شرکت های دانش بنیان مسئله حیاتی است و در شرایط عدم ثبات اقتصادی باید مدل‌های حمایتی انجام شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند نوسانات اقتصاد کلان برای شرکت‌های کوچک و نوپا را دفع کنند.

وی درخصوص ارزیابی فعالیت در ایران و کشورهای خارجی، گفت: فعالیت در ایران نسبت به کشورهای دانش‌بنیان طراز اول جهان مزایایی دارد و مهمترین عامل وجود شبکه‌ها و زنجیره‌های اشتغال است در اینجا با فرهنگ و زبان محلی آشنا هستیم، همچنین در دنیای توسعه یافته رقابت سنگین است و امکان شناخته شدن به یک کسب و کار را نمی‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه حمایت صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و شرکت‌های دانش‌بنیان ارزنده است، اظهار کرد: شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه می‌توانند در امر سرمایه‌گذاری یا توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان کمک‌های بسیاری کنند همچنین می‌توانند با خرید محصولات آنها یا در اختیار قرار دادن بازارهای خارجی خود به نوعی به فراتر از مرزها رفتن و توسعه بازار شرکت‌های نوپا کمک کنند.

وی درخصوص زمینه فعالیت شرکت آی‌دیزاین گفت: این شرکت در حوزه فناوری ساخت پرینتر سه بعدی فعالیت می‌کند که دستگاه‌های پرینتر سه بعدی پودری و فیلامنتی را تولید و در اختیار صنایعی مانند خودرو، هوایی، لوازم خانگی، پلاستیک، ریخته‌گری، رباتیک قرار می‌دهد.

محمودی در خصوص موارد استفاده‌ از پرینتر سه بعدی، ادامه داد: پرینتر سه بعدی در مباحثی مانند آموزش، پژوهش و نمونه سازی استفاده می‌شود که بخش طراحی صنایع فولادی اقدام به معرفی معکوس و طراحی قطعات یدکی خود می‌کنند که وجود یک پرینتر سه بعدی برای آنها می‌تواند ریسک تولید قطعات یا اشتباهات تولید را کاهش دهد.

به گزارش ایراسین، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران از نهم تا دوازدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =