خاندوزی وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر از رشد ۵۵ درصدی تجارت بین ایران و مجارستان داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، «سید احسان خاندوزی» در شبکه اجتماعی خود نوشت: برای دومین بار طی یکسال، کمیسیون‌ اقتصادی ایران و مجارستان بعنوان عضو اتحادیه اروپا دیروز برگزار شد.

وی ادامه داد: رشد۵۵ درصدی تجارت دو کشور خبر خوبی بود که البته با شنیدن خبر داغ‌های اخیر در مسیر برگشت، شیرینی آن به تلخی بدل شد. به هموطنان عزیز در ایذه و اصفهان از صمیم قلب تسلیت می‌گویم.

به گزارش ایرنا «سید احسان خاندوزی» برای شرکت در سومین کمیسیون مشترک ایران و مجارستان به بوداپست سفر کرده است.

روز گذشته سند پروتکل سومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و مجارستان به امضای «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان رسید.

دو طرف بر رشد ۵۵ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در فاصله اجلاس دوم و سوم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند که نشان‌دهنده اهمیت این کمیسیون است.

همچنین در حوزه کشاورزی دو کشور توافق‌های مهمی داشتند که قرار شد سه سند همکاری در حوزه کشاورزی، بهداشت دام و قرنطینه گیاهی در آینده نزدیک امضا شود. در حوزه تبادل دانشجو نیز با توجه به توافقات قبلی مجارستان برای اعطای ۱۰۰ بورسیه به دانشجویان ایرانی توافق کرده بود که تاکنون بیش از ۶۰۰ دانشجو درخواست استفاده داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =