• ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 29493
  • readingTime: ۲ دقیقه
نمای کلی فولاد مبارکه

براساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، گروه فولاد مبارکه با تأمین بیش از ۴۰ درصد از فولاد تولیدی در ایران اسلامی، جایگاه کشور را در رتبه دهم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان حفظ کرده و با اشتغال‌زایی برای بیش از ۳۵۰ هزار نفر از هم‌میهنان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، نقشی بی‌نظیر در تولید، صنعت و اقتصاد ایفا کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: آمار و اطلاعات، مدیریت و برنامه‌ریزی مهم‌ترین حلقه‌های توسعه به شمار می‌رود، به‌گونه‌ای که توسعه بدون برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی بدون آمار و اطلاعات قابل‌تحقق نیست و نقش آمار و داده‌های آماری در پیشرفت هر کشور انکارناپذیر است.

داده‌های آماری دقیق ، موثق‌ترین و بنیادی‌ترین اطلاعات برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و ارزیابی روند هر فعالیت است و به دنبال آن برنامه‌ریزی، اساسی‌ترین شاخص موفقیت هر مدیر قلمداد می‌شود.

امروزه سنجش و ارزیابی عملکردها، توانمندی‌ها و توفیقات در عرصه‌های مختلف، تنها در سایه آمار و اطلاعاتِ مبتنی بر واقعیت است و در دنیای امروز، یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه، وجود نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت‌های آماری است و میزان توسعه‌یافتگی کشورها ارتباطی تنگاتنگ با حجم و کیفیت آمار و اطلاعات تولیدشده دارد.

نگاهی به آمار و اطلاعات سی سال تلاش پولادمردان گروه فولاد مبارکه در شرایط جنگ نظامی و اقتصادی و تحریم، تهدید، محدودیت و محرومیت‌های متعدد خارجی و داخلی، گواهی بر این ادعاست که اراده مردان و زنان ایران اسلامی به‌منظور ارتقای منزلت میهن، بر همه فشارها غلبه یافته است.

براساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، گروه فولاد مبارکه با تأمین بیش از ۴۰ درصد از فولاد تولیدی در ایران اسلامی و در شرایطی که بخش زیادی از تولیدکنندگان فولاد جهان در سال گذشته با رکود در تولید مواجه بوده‌اند، جایگاه کشور را در رتبه دهم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان حفظ کرده و با اشتغال‌زایی برای بیش از ۳۵۰ هزار نفر از هم‌میهنان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، نقشی بی‌نظیر در تولید، صنعت و اقتصاد ایفا کرده و اول آبان‌ماه به‌عنوان روز آمار و برنامه‌ریزی، فرصت مغتنمی برای آشنایی با توان، ظرفیت و عملکرد واقعی گروه فولاد مبارکه در ابعاد مختلف است.

بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم ۲۰ درصدی، ایجاد شبکه گسترده ۳۵۰۰ کارخانه، کارگاه و تأمین‌کننده کالا و خدمات در زنجیره تأمین‌کنندگان و مشتریان، سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور و سهم ۸ درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت، ازجمله آمارهایی است که بر وفاق و همدلی مدیران و کارکنان و کارگران گروه فولاد مبارکه و توفیق در دست‌یابی به اهداف برنامه‌ریزی‌شده گواهی می‌دهد.

توسعه و تولید، رشد و رکورد، از کلیدواژه‌هایی است که گروه فولاد مبارکه به‌حق و به شایستگی همیشه دنبال کرده است، علاوه بر این، مشارکت و سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های صنعت کشور همچون گاز و برق و زیرساخت‌های حمل‌ونقل، اراده‌ای است که در ماه‌های اخیر برای تحقق خوداتکایی و خودکفایی در حوزه صنعت و اقتصاد با جدیت در حال دنبال است.

*محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =