بسکتبال ایران و استرالیا

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران به درخواست استرالیا از فیبا مبنی بر برگزاری بازی با ایران در کشور ثالث واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی بسکتبال ایران در حدود کمتر از یک ماه دیگر در جریان مسابقات پنجره سوم انتخابی جام جهانی به مصاف تیم ملی بسکتبال استرالیا و اردن خواهد رفت. تیم ایران که در این مرحله از مسابقات به عنوان کشور میزبان حاضر است، آماده پذیرایی و میزبانی از تیم‌های دیگر است.

اما در روزهای اخیر فدراسیون بسکتبال استرالیا از فیبا درخواست کرده تا بازی این تیم با ایران در کشوری ثالث برگزار شود و استرالیایی‌ها نگرانی خود از حضور در ایران را اعلام کردند! این درخواست استرالیایی‌ها به نظر به دلیل ناآرامی‌های اخیر در ایران است که البته با واکنش فدراسیون فوتبال ایران مواجه شده است.

جواد داوری در این باره گفته است: طبق برنامه از قبل اعلام شده ایران برای هر دو دیدار خود در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی میزبان است و ما هم تحت هیچ شرایطی راضی به انجام این دیدارها در کشور دیگری نخواهیم شد. درصحبت با هاگوپ خاجیریان، رئیس منطقه‌ای فیبا در آسیا بر این موضوع تاکید شد و به نوعی پاسخ قاطعِ منفی خود را اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: ملاک ما در مورد رسمی بودن هر تصمیمی دریافت ایمیل است و تا به امروز ایمیلی در این زمینه دریافت نکرده ایم. از طرفی اگر قرار بر انجام بازی در کشور ثالث بود باید قاعدتا تا امروز به ایران اعلام می شد تا ما هم برای دریافت ویزا و تهیه بلیت وقت داشته باشیم.

وی همچنین درباره اینکه آیا استرالیا برای دریافت ویزا ایران اقدام کرده یا خیر خاطرنشان کرد: از طرف فدراسیون بسکتبال کارهای برون مرزی لازم در این زمینه انجام شده است اما خودِ استرالیایی برای دریافت ویزا هیچ اقدامی انجام نداده اند. البته برای انجام این کار هنوز مهلت دارند اما تا به امروز درخواستی مطرح نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =