صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی بورس

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای سال ۲۰۲۳، سیاست‌ها انقباضی خواهد بود و شاهد رکودی در اقتصاد جهانی و به تبع آن در بازار کامودیتی‌ها خواهیم بود.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا در چند ماه اخیر باعث شده خیلی از بازارها نظیر بازارهای سهام، کریپتو کارنسی، کامودیتی و خیلی از بازارهای ریسک‌پذیر جذابیت خاصی نداشته باشند و می‌بینیم که دچار چالش شده‌اند.

وی گفت: اولین دلیل مهم و دلیل عمده این منفی بودن و دچار رکود شدن بازار، سیاست انقباضی آمریکا است و دومین دلیل تحولاتی است که در صنعت کامودیتی چین و چالش‌های مربوط به آن به وجود آمده است که به خاطر اینکه چین به عنوان لیدر بازار کامودیتی این بازار دچار چالش شده اثر این چالش‌ها به بازارهای دنیا نیز منتقل شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: باتوجه به شرایط کرونا و رشد اقتصادی ثبت شده ناشی از آن و شرایطی که به وجود آمده، تقاضا دچار چالش شده و تا حدودی در چین دچار تعدیل شده و این می‌تواند عمده دلیلش باشد که بر بازار کامودیتی از جمله سنگ آهن تاثیر گذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای تحلیل حرکت اقتصاد کلی جهان باید شرایط اقتصادی آمریکا را تحلیل کنیم و با توجه به اینکه هم‌اکنون بازار و سیاست‌ها انقباضی است و عملا با قدرت بخشیدن به شاخص دلار باعث شده ارزهای کشورهای دیگر نسبت به دلار دچار تضعیف شوند و این موضوع بر بازار سهام و کامودیتی تاثیرگذار است.

غفوری تصریح کرد: چشم انداز بازار برای ۲۰۲۲ منفی است و سیاست‌ها در این سال انقباضی بود و شاهد رکود بودیم تا آمریکا بتواند تورم درونی خود را کنترل کند تا سرمایه‌ها از بازارهای دیگر به سمت بازار بانکی حرکت کند اما با ضعیف‌تر شدن سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا در آینده انتظار می‌رود چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ متفاوت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =