مهران محجوب نژاد

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک گفت: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در حوزه پایین‌دستی صنعت فولاد در کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهران محجوب‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک پیش از ظهر امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس اظهار کرد: در حال حاضر در حلقه بالادستی اکتشاف، استخراج و توسعه معادن، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در زنجیره تولید فولاد کشور به وجود آمده است.

وی افزود: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در حوزه پایین‌دستی صنعت فولاد در کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را به وجود آورده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تولید محصولات با ارزش افزوده صنعت فولاد کشور خاطرنشان کرد: در زنجیره صنعت فولاد کشور تنها در این ۲ بخش فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید از آن به خوبی استفاده شود.

وی با بیان این که مقایسه تولید محصولات زنجیره فولاد در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که تولید برخی از محصولات و فولاد خام در کشور روند افزایش داشته است، گفت: در این مدت تولید تولید فولاد خام در کشور به ۱۵ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید، در حالی که سال گذشته تولید این محصول در این مدت معادل ۱۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان بوده و این یک رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

محجوب‌نژاد تأکید کرد: در ۶ ماهه نخست امسال معادل ۱۵ میلیون و ۳ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده در حالی که در این مدت در سال گذشته معادل ۱۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تن تولید داشتیم.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال تولید ورق گرم ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تن بود و در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ که ۳ میلیون و ۹۱۰ تن بود حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک اذعان داشت: در ۶ ماه امسال تولید کنسانتره آهن در کشور به ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تولید این محصول معادل ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده و این نشان می‌دهد که در این بخش بیش از ۷ درصد تولید افزایش یافته است.

وی با بیان این که با توجه به مجوز های محتمل و پیشرفت فیزیکی طرح‌های فولادی با افزایش ۲۰ درصد ظرفیت صنعت فولاد کشور تا سال ۱۴۱۰ تولید محصولات فولادی به حدود ۷۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: برای صادرات و مصرف این محصولات باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

محجوب‌نژاد عنوان داشت: در طرح جامع فولاد با توجه به مصرف فولاد خام در کشور در افق ۱۴۰۴ مصرف سالانه کشور به ۳۵ میلیون تن می‌رسد و برای صادرات پایدار مابقی محصولات فولادی باید برنامه‌ریزی مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک ادامه داد: ما باید سرمایه‌گذاری خود را روی تولید محصولات با ارزش افزوده بالا متمرکز کنیم و در این راستا حداقل باید ۱۰ درصد از ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد به تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بیشتری اختصاص یابد.

وی در پایان ابرازداشت: ۱۲ درصد تولید فولاد جهان به محصولات ارزش افزوده و کیفی اختصاص دارد، در حالی که این رقم در ایران حدود ۳۳ درصد است و باید تلاش کنیم این رقم به حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =