تیم ملی

تیم ملی ایران در دو بازی دوستانه خود برابر رقبای قدرت‌مند در اتریش تنها یک گل دریافت کرد تا بار دیگر کیروش ثابت کند دفاع کردن را خوب بلد است.

پایگاه خبری ایراسین: تیم ملی فوتبال ایران اولین اردوی خود تحت نظر کارلوس کیروش و آخرین اردو پیش از مسابقات جام جهانی را در اتریش برگزار کرد. یوزهای ایرانی در این اردو دو بازی دوستانه برابر دو حریف قدرتمند برگزار کردند تا برای حضور در جام جهانی آماده شوند.

تیم ملی در اولین بازی دوستانه خود به مصاف اروگوئه‌ای رفت که تمام ستارگان خود از آراخو، والورده، بنتاکور، سوارز و نونیز را به خط کرده بود. بازیکنان ایران در نیمه اول این بازی اپرچه حرکت هجومی مثبتی نداشتند، اما در فاز تدافعی طبق انتظارات به خوبی حاضر شدند و اجازه ندادند مهاجمان پرآوازه اروگوئه نزدیک به چهارچوب تیم ملی شوند.

در نیمه دوم بازی نیز شرایط تدافعی ایران ادامه‌دار بود و با درخشش عابدزاده و بیروانوند دروازه تیم ملی باز نشد. اما شرایط بازی تیم ملی در ۴۵ دقیقه دوم این بازی و به خصوص پس از تعویض‌های کیروش کاملا تغییر کرد و ایران توانست در چند مرحله و در فاز هجومی نیز خوب کار کند.

تیم ملی بار دیگر با دفاع مستحکم کیروش

بازیکنان ایران که پس از ورود انصاری‌فرد، جهانبخش و طارمی به بازی به خوبی به محوطه جریمه حریف نزدیک می‌شدند، در نهایت در دقیقه ۷۹ روی حرکت ترکیبی قدوس، انصاری‌فرد و طارمی به گل رسیدند و با حفظ تک گل خود یک پیروزی شیرین را به دست آوردند.

این پیروزی در حالی رقم خورد که ضربات در چهارچوب تیم ایران به اندازه انگشتان یک دست هم نرسید و تیم ملی حتی کرنری نیز روی دروازه حریف استفاده نکرد تا بار دیگر با فرصت طلبی طارمی این گل به ثمر برسد. دفاع مستحکم ایران در این بازی بار دیگر نوید حضور موفق کیروش در تیم ملی ایران را داد.

تیم ملی بار دیگر با دفاع مستحکم کیروش

در دومین بازی دوستانه ایران به مصاف تیم ملی سنگال، قهرمان آفریفا رفت. تیمی که کارلوس کیروش را در زمان مربیگری در مصر از قهرمانی در قاره آفریقا همچنین رسیدن به جام جهانی محروم کرد، تبدیل به حریف تدارکاتی ایران شد.

در این بازی نیز بازیکنان ایران بار دیگر روی کارهای دفاعی متمرکز شدند و تا دقیقه ۵۹ که مرتضی پورعلی‌گنجی دروازه خودی را باز کند، شرایط دفاعی ایران به خوبی پیش می‌رفت، البته در این بازی سید حسین حسینی نیز درون دروازه درخشید تا بازیکنان سنگال نتوانند دروازه ایران را باز کنند.

پس از گل سنگال و بار دیگر با تغییرات کیروش در زمین شرایط بازی به سود ایران رقم خورد و این بار حرکت ترکیبی جهانبخش و حاج‌صفی پایه‌گذار گلی شد که سردار آزمون در دقیقه۶۴ به ثمر رساند و در نهایت مسابقه نیز با نتیجه مساوی به پایان رسید.

تیم ملی بار دیگر با دفاع مستحکم کیروش

اگرچه در این دو بازی درخشش هر سه دروازه‌بان ایران یعنی بیراونوند، عابدزاده و حسینی همچنین هشیاری مدافعانی چون مجید حسینی، کنعانی، خلیل‌زاده، محرمی و حاج‌صفی نقاط درخشان مسابقات بود؛ اما در برخی از بخش‌های زمین تیم ملی همچنان ضعف شدید دارد.

کیروش در این مسابقات نشان داد که بار دیگر با همان سیستم ۴۱۴۱ معروف خود استفاده خواهد و شاید مهم‌ترین شک و شبهه درباره تک مدافع دفاعی ایران خواهد بود. جایی که در جام جهانی قبلی سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی درخشیدند، اما اردوی اتریش نشان داد که این دو بازی هنوز به فرم ایده‌آل خود نرسیدند.

از طرفی کیروش در این دو بازی دوستانه نشان داد که علاقه‌ای برای استفاده مهدی طارمی به عنوان تک مهاجم تیم ملی ندارد و او را شاید در کنار آزمون و انصاری‌فرد قرار دهد، اتفاقی که زهر طارمی را می‌کشد و او را از دروازه حریف دور خواهد کرد.

همچنین در بازی با سنگال که تیمی فیزیکی با پرس از بالا بود، تیم ملی در انتقال توپ از دفاع به حمله و توپ‌گیری و استفاده از توپ‌های دوم و سوم ضعف مشهودی داشت که کیروش باید برای رفع آن فکر اساسی کند؛ زیرا در جام جهانی هر سه حریف ایران به ویژه انگلیس و ولز نیز احتمالا اقدام به پرس از بالا خواهند کرد و این موضوع بازی‌سازی در تیم ملی را سخت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =