محیط زیست

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی از تهیه سند طرح مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایراسین، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به این پرسش که در آموزش‌های محیط زیستی صرفاً نباید به مردم روستا و عشایر توجه کرد و در شهرها نیز شاهد قطع درختان به دلایل مختلف هستیم و برای آموزش مردم شهر چه اقداماتی انجام داده اید گفت: ببینید یک بخشی در حوزه آموزش‌های رسمی از طریق آموزش و پرورش در حال انجام است و در بحث آموزش‌های غیررسمی، صنوف مثل زنان خانه دار، مشاغل، دولتی‌ها و شرکت‌های خصوصی را درگیر کرده ایم.

مرادی ادامه داد: این مسائل در حال برنامه‌ریزی است و باید بگویم در حوزه آموزش محیط زیست قصورهای بسیاری صورت گرفته و برنامه‌ای جامع در گذشته وجود نداشته و اگر کاری صورت گرفته به صورت نقطه‌ای بوده است

وی افزود: با همکاری دانشگاه مشهد در حال تهیه سند طرح مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی هستیم و مبتنی بر آن سند به محیط زیست شهر توجه خاصی خواهیم کرد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی اشاره کرد: شهر یک موجود اجتماعی ادراکی است. بخش عمده‌ای از فعالیت در حوزه آموزش محیط زیست شهری باید به سمت ادراک سازی برود. همینطور شناسایی مخاطبان برای مشارکت بیشتر در حفظ محیط زیست از جمله اقدامات است.

مرادی به مهر گفت: بر اساس نظریه بازاریابی اجتماعی باید برای مشارکت مردم، انتفاع آنها معرفی شود. با درگیر کردن همه ذی نفعان در شهر به هر صورت، اگر مردم متوجه شوند با حفظ محیط زیست سودی به آنها می‌رسد حتماً ورود خواهند کرد. این سود می‌تواند در حوزه سلامت، مالی، بهداشتی و غیره باشد.

وی تاکید کرد: در این دولت تلاش می‌شود با مردمی سازی، محیط زیست چه محیط زیست روستایی، چه شهری و چه مناطق حفاظت شده، حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =