فقری

مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه گفت: تامین مواد اولیه یکی از دغدغه‌های اصلی فولادسازان کشور است و ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی مدون، حوزه اکتشاف معادن در کل کشور گسترش پیدا کند.

سید مصطفی فقری مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه با حضور در غرفه شرکت فولاد مبارکه در چهاردهمین نمایشگاه متالورژی، فولاد،ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته (متالکس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در نمایشگاه متالکس تقریبا همه‌ حوزه‌ها در زمینه زنجیره فولاد حضور داشتند البته در حوزه بالادست فولاد، حضور شرکت‌های معدنی پررنگ نبود.

وی افزود: در نمایشگاه متالکس عمدتا تامین کننده‌های مواد مصرفی در حوزه فولاد حضور داشتند و فرصت خوبی برای شناسایی و ارتباطات در بستر این نمایشگاه وجود دارد.

مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه در ادامه گفت: در ارتباط با بحث تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی وضعیت کمی بهبودی یافته است و در دو سال گذشته با تاسیس شرکت‌های متفاوت، ظرفیت‌های زیادی در این زمینه ایجاد شده است.

فقری با اشاره به ضرورت گسترش حوزه اکتشاف معادن در کل کشور بیان داشت: موضوع کشف و استخراج پهنه‌های جدید بایستی به صورت عملیاتی و با برنامه‌ریزی مدون در سطح کلان پیگیری شود.

وی تصریح کرد: با تامین پایدار مواد اولیه، رشد و شکوفایی در زنجیره شاهد خواهیم بود و کمبودهای احتمالی طبق افق ۱۴۰۴ در حوزه سنگ آهن و آهن اسفنجی پوشش داده خواهد شد.

مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه تاکید کرد: تامین پایدار مواد اولیه دغدغه اصلی فولادسازان کشور است و شرکت‌های فولادی با اتخاذ استراتژی مناسب سعی در حل این مساله دارند. شرکت فولاد مبارکه نیز با شناسایی، ارزیابی و مشارکت با معادن توانسته است به نتایج خوبی در این زمینه برسد و امیدواریم در حوزه تامین سنگ آهن نیز به خودکفایی نسبی برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =