• ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
  • کد خبر: 28587
  • readingTime: ۲ دقیقه
کیروش

کارلوس کیروش، سرمربی اسبق تیم ملی با قراردادی ۴ ماه و حقوق ماهیانه ۵۰ هزار یورو هدایت تیم ملی فوتبال را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال، دقیقا هفت روز پیش، مهدی تاج با اختلاف رای معناداری و در رقابت با میرشاد ماجدی و عزیز محمدی برای یک دوره دو ساله به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد.

از همان روز زمزمه‌های بازگشت کیروش به تیم ملی فوتبال ایران مطرح بود، زیرا تاج در وعده‌های پیش از انتخاباتی خود، از مذاکره با کیروش خبر داده بود. در روزهای گذشته تاج و نمایندگان او نیز مذاکرات فشرده‌ای با کارلوس کیروش داشتند و این سرمربی نیز از ابتدا چراغ سبز برای حضور در فوتبال ایران را برای دومین بار نشان داده بود.

همچنین تاج پس از هفت روز حضور در ساختمان فدراسیون هنوز جلسه و حتی تماسی با اسکوچیچ نداشته و برکناری این سرمربی قطعی به نظر می‌رسد. 

در نهایت این روز گذشته بود که بازگشت کیروش بیش از پیش در رسانه‌ها مطرح شد و «روزنامه ایران ورزشی» وابسته به دولت، از حضور کیروش در ایران تا پایان هفته و امضای قرارداد خبر داد. امروز خبرگزاری وابسته به دولت نیز از توافق نهایی بین کیروش و ایران خبر داد.

از طرفی در ساختمان فدراسیون فوتبال نیز امروز اولین جلسه هیات رئیسه فدراسیون با حضور تاج و نواب او برگزار شد تا پس از مدت زیادی یک جلسه «رسمی» توسط هیات رئیسه برگزار شود. بنا بر گفته احسان اصولی در این جلسه صحبتی مبنی بر حضور کیروش نشده است، مطلبی که بسیار بعید به نظر می‌رسد و شاید سخنگوی فدراسیون نخواسته جزئیاتی را فاش سازد.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از حضور کیروش در تیم ملی فوتبال ایران حمایت کرد و گفت که فدراسیون هر تصمیمی بگیرد، وزارتخانه از آن حمایت مادی و معنوی خواهد کرد.

بر اساس خبرهای رسیده قرارداد بین کارلوس کیروش و فدراسیون فوتبال ایران برای هدایت تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی امضا شده و قرار است این سرمربی پرتغالی فعلا با یک قرارداد ۴ ماهه و تا پایان بازی‌های تیم ملی در جام جهانی قطر روی نیمکت ایران بنشیند. در این قرارداد حقوق کیروش ماهانه ۵۰ هزار یورو تعیین شده است.

طبق توافق بین تاج و کیروش، پس از بازگشت تیم ملی از جام‌جهانی، درباره ادامه همکاری کیروش تیم ملی فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد و با بررسی عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی و نظرات طرفین برای ادامه حضور کیروش تا جام ملت‌های ۲۰۲۳ تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است، اردوی جدید تیم ملی فوتبال در حالی قرار است از ۲۰ شهریور با حضور بازیکنان داخلی در تهران آغاز شود که فدراسیون فوتبال در حال فراهم کردن مقدمات حضور این مربی در تهران است و به نظر می‌رسد که کیروش تا آخر هفته به تهران می‌آید تا علاوه بر برگزاری مراسم معارفه، کارش را در تیم ملی فوتبال به صورت رسمی آغاز کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =