فرونشست زمین

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خطر خشکسالی و به تبع آن فرونشست در این استان جدی است و ضروری است تا روند افزایش این پدیده در استان کنترل شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدحسن نامی شامگاه یکشنبه در نشستی با مسئولان مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به بازدید از مناطق دارای فرونشست در اصفهان اظهار داشت: در این بازدید مسئولیت ما نسبت به رسیدگی به بحران خشکسالی و فرونشست در اصفهان سنگین‌ترشد.

وی با تاکید بر اینکه خطر خشکسالی و به تبع آن فرونشست در این استان جدی است، تصریح کرد: ضروری است تا روند افزایش این پدیده در استان کنترل شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان ایکه در برخی از نقاط کشور نیز مشکل خشکسالی و فرونشست وجود دارد، گقت: اما در اصفهان به دلیل جایگاه استراتژیک این استان در سطح ملی و تاریخ با ارزش اصفهان، نیاز است نگاهی جامع و عملیاتی با رویکرد حل مشکلات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به هر نحو ممکن باید آب را به این استان وارد کنیم، ابراز داشت: احیای دائمی زاینده رود یک وظیفه ملی است. در وهله نخست تاکید ما بر اجرای طرح جامع انتقال آب به استان است که ریاست جمهور بر آن تأکید دارد و باید به مرحله اجرایی برسد.

نامی افزود: اما در کنار این طرح موظف هستیم راهکارهای دیگری را بررسی کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه ضروری است استان اصفهان سهمی از اعتبارات ملی برای آوردن آب داشته باشد، ادامه داد: هدف ملی انتقال آب به استان اصفهان است؛ چرا که اگر تعلل کنیم شاهد تخریب بیشتری در آبخوان ها خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =