سازمان زمین شناسی

مدیر آموزش سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای توافقنامه سه جانبه بخش معدن کشور اقدام به طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموختگان و متخصصان بومی در محل اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان‌های هدف کرده است.

به گزارش ایراسین، مدیر آموزش سازمان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن اشاره به چالش جدی نیروی انسانی متخصص در بخش معدن کشور به ویژه در فرآیند علمی زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای توافقنامه سه جانبه بخش معدن کشور اقدام به طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموختگان و متخصصان بومی در محل اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان‌های هدف کرده است.

به گفته مینا علاءالدینی، عملیات تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم برای اولین بار در کشور آغاز شد و از سویی برون‌سپاری خدمات تهیه نقشه و واگذاری آن به متخصصان، دانشگاهیان، شرکت‌های مهندسی مشاور و دانش‌بنیان در جهت رفع نیاز کشور به وجود اطلاعات پایه در حوزه معدن، عمران، زیرساخت و دیگر فعالیت‌های اقتصادی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس؛ گروه آموزش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور همزمان با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان‌های هدف نسبت به طراحی و برگزاری دوره‌های متنوع و کاربردی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی و ژئوشیمی در مقیاس یک‌پنجاه هزارم که برای نخستین بار به عنوان مقیاس حاکمیتی از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور انتخاب شده، اقدام کرده است.

علاءالدینی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز دو مجموعه دوره آموزشی به صورت تئوری و صحرایی در تیرماه و شهریور ماه در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی جهت ارتقای توانمندسازی متخصصان و دانش‌آموختگان بومی با هدف آموزش تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی و اکتشافی برگزار شد.

مدیر آموزش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یادآور شد: این آموزش‌ها منجر به انتقال تجربیات و ایجاد تحرک در بخش دانشگاهی، دانش‌بنیان و غیردولتی کشور برای مشارکت در روند تولید اطلاعات پایه و فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم زمین می‌شود.

وی با اشاره به سرفصل‌های استاندارد و تخصصی ارائه شده در دوره‌های توانمندسازی تخصصی گفت: در این دوره‌ها گروه آموزش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور سعی کرده طی همکاری با استادان نخبه و مجرب در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی، آخرین دستاوردها و فن‌آوری‌های روز دنیا را در اختیار متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه قرار دهد.

گفتنی است؛ طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی بر اساس توافقنامه سه جانبه بخش معدن کشور که میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده، همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم از مهرماه سال گذشته در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد و در سال جاری نیز در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی در حال اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =