دیدار تیم‌های بسکتبال ایران و اردن

تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن فردا پنجشنبه در شرایطی در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی رو در روی هم قرار می‌گیرند که طی یک ماه گذشته دو کشور چند رویارویی با یکدیگر داشته‌اند.

به گزارش ایراسین، مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ - در منطقه آسیا و اقیانوسیه - که از آذرماه سال گذشته با برگزاری دیدارهای پنجره نخست آغاز شد از فردا پنجشنبه وارد مرحله دوم خواهد شد. این مرحله از رقابت ها با برگزاری دیدارهای پنجره چهارم آغاز می شود و طی سه پنجره پیگیری می شود.

بسکتبال ایران که در مرحله اول طی دیدارهای رفت و برگشت با قزاقستان، بحرین و سوریه رقابت کرد و به عنوان تیم دوم گروه D از این مرحله صعود کرد، دیدارهایش در مرحله دوم با را در گروه F و در کنار استرالیا، قزاقستان، چین، ژاپن و بحرین دنبال خواهد کرد.

البته نتیجه دیدارهای مرحله اول انتخابی جام جهانی (پنجره اول تا سوم) در مرحله دوم لحاظ خواهد شد. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران در این مرحله از رقابت ها ۶ دیدار رفت و برگشت با تیم های ژاپن، استرالیا و چین برگزار خواهد کرد.

دیدارهای تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله دوم و تعیین کننده انتخابی جام جهانی با ژاپن آغاز می شود. این دیدار شامگاه پنجشنبه به میزبانی ایران و در تالار بسکتبال آزادی برگزار می شود. این چهارمین رویارویی بسکتبالیست های ایران و ژاپن طی یک ماه اخیر به حساب می آید که البته در شرایطی متفاوت برگزار می شود.

اواخر تیرماه گذشته و در چارچوب رقابت های کاپ آسیا (اندونزی)، تیم ملی بسکتبال آخرین دیدار مقدماتی خود را برابر ژاپن برگزار کرد و با کسب برتری قاطع برابر این تیم (88 بر 76) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. عملکرد ملی پوشان در آن دیدار تحسین تمام کارشناسان و اهالی بسکتبال را به دنبال داشت اگرچه در ادامه شکست برابر لبنان و حذف زودهنگام از جدول مسابقات، آن عملکرد را هم زیر سوال برد.

دیدار با ژاپنی ها دو هفته پیش و در قالب دو بازی تدارکاتی بازهم تکرار شد. این دو بازی به میزبانی ژاپنی ها برگزار شد و در هر دو بازی هم بسکتبالیست های ایران بازنده میدان شدند. البته تیم ایران با ترکیبی متشکیل از ملی پوشان و بازیکنان تیم ایران نوین دیدارهای تدارکاتی برابر ژاپن را برگزار کرد ضمن اینکه به گفته سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی، ترکیب ژاپن هم با اضافه شدن سه بازیکن نسبت به کاپ آسیا قدرتمند شده بود.

در هر صورت برای صعود دوباره به جام جهانی و کسب سهمیه المپیک از این رویداد، هر یک از دیدارهای مرحله دوم انتخابی می تواند در سرنوشت نهایی تیم ها تعیین کننده باشد به خصوص برای ایران که در مرحله نخست نتیجه هر دو دیدار برابر قزاقستان را واگذار کرد و همین دو شکست دور از انتظار، تیم کشورمان را در رده چهارم گروه F قرار داده است.

برای صعود از این جایگاه و تثبت موقعیت در رده های بالاتر گروه، ملی پوشان بسکتبال ایران باید از همین آغاز پنجره چهارم، حداکثر امتیاز لازم از هر بازی را کسب کنند و چه موقعیتی بهتر از دیدارهای خانگی؛ دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن در شرایطی در تالار آزادی برگزار می شود که شامگاه سه شنبه در همین تالار تیم جوانان ایران موفق شد ژاپن را در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان شکست دهد.

ملی پوشان بسکتبال ایران بلافاصله بعد از دیدار برابر ژاپن عازم فرودگاه امام خمینی می شوند تا برای دیدار با استرالیا عازم این کشور شوند. این دیدار دوشنبه آینده (7 شهریورماه) برگزار می شود.

برنامه کامل دیدارهای گروه F در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی به این شرح است:

پنجشنبه سوم شهریورماه

* بحرین - استرالیا
* قزاقستان - چین
* ایران - ژاپن

دوشنبه ۷ شهریورماه

* استرالیا - ایران
* چین - بحرین

سه شنبه ۸ شهریورماه

* ژاپن قزاقستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =