هزینه انرژی

مدیر اجرایی کنفدراسیون NHS بریتانیا گفت: کشور با یک بحران انسانی مواجه است. بسیاری از مردم ممکن است با انتخاب بین حذف وعده‌های غذایی برای گرم کردن خانه‌هایشان و زندگی در شرایط سرد، مرطوب و بسیار ناخوشایند روبه‌رو شوند که می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های روانی و بدتر شدن شانس زندگی کودکان شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یک گروه لابی مراقبت‌های بهداشتی روز جمعه اعلام کرد بریتانیا در زمستان امسال با یک «بحران انسانی» به دلیل تاثیر افزایش قیمت انرژی مواجه است زیرا انتخاب‌های دشواری که پیش روی خانواده‌های ضعیف قرار دارد، باعث بروز بیماری‌های جسمی و روانی جدی می‌شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر، در برابر درخواست‌ها برای ارائه حمایت بیشتر از خانواده‌هایی که با صورت‌حساب‌های بالاتر دست و پنجه نرم می‌کنند، مقاومت کرده و اصرار دارد که دولت او تصمیم‌گیری‌های مهم مالی را به نخست‌وزیر بعدی که در اوایل سپتامبر روی کار خواهد آمد، واگذار خواهد کرد.

متیو تیلور، مدیر اجرایی کنفدراسیون NHS که نماینده سازمان‌ها در سراسر بخش مراقبت‌های بهداشتی است، گفت: «کشور با یک بحران انسانی مواجه است. بسیاری از مردم ممکن است با انتخاب وحشتناکی بین حذف وعده‌های غذایی برای گرم کردن خانه‌هایشان و زندگی در شرایط سرد، مرطوب و بسیار ناخوشایند روبه‌رو شوند. این وضعیت می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های روانی، بدتر شدن شانس زندگی کودکان و افزایش فشار بر خدمات بهداشت ملی (NHS) شود.»

سخنگوی وزارت بهداشت بریتانیا گفت که دولت از قبل از طریق بسته حمایتی ۳۷ میلیارد پوندی (۴۴ میلیارد دلاری) هزینه زندگی که در ماه مه اعلام شد به خانوارها کمک می‌کند و همچنین در تلاش برای افزایش ظرفیت NHS است.

متوسط قبوض سالانه انرژی خانوارهای بریتانیا، که هم گاز و هم برق را پوشش می دهد، تا ژانویه دوباره دو برابر می‌شود و به بیش از ۴۰۰۰ پوند (۴۷۶۶ دلار) می‌رسد و تورم را تشدید می‌کند.

کنفدراسیون NHS اعلام کرده که نگران است «فقر سوختی»، در غیاب حمایت بیشتر دولت، منجر به مرگ و میر بیشتر افرادی شود که سرمای بیشتری تحمل می‌کنند. شمار این افراد در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر در سال تخمین زده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =