سفیددشت

 شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری یکی از ۷ طرح فولاد ملی است که پس از گذشت حدود ۷ سال از زمان تاسیس، به‌منظور تسریع در عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری، به جمع گروه فولاد مبارکه پیوست و با حمایت‌های فنی و مالی این شرکت، عملیات ساخت و نصب تجهیزات در بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان سرعت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در تقویم رویدادهای فولاد مبارکه از ۲۸ مردادماه به‌عنوان سالروز پیوستن شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به گروه فولاد مبارکه یاد شده است. در متن پیوست روند تحولی این شرکت را پی می‌گیریم.

شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با نام طرح فولاد چهارمحال و بختیاری، یکی از ۷ طرح فولاد ملی است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز گردید. پس از گذشت حدود ۷ سال و در راستای سیاست دولتِ وقت مبنی بر واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی، به‌منظور تسریع در عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری، ۶۵ درصد از سهام فولاد چهارمحال و بختیاری در مالکیت شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت و این شرکت با نام جدید «شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری» رسما به جمع گروه فولاد مبارکه پیوست.

در ماه‌های ابتدایی واگذاری طرح فولاد چهارمحال و بختیاری به شرکت فولاد مبارکه و با حمایت‌های فنی و مالی این شرکت، عملیات ساخت و نصب تجهیزات در بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان سرعت گرفت که راه‌اندازی واحد احیا مستقیم این مجتمع به‌عنوان نخستین واحد تولیدی در میان طرح‌های مشابه استانی گواه این مدعاست.

با بهره‌گیری از تجربیات موفق شرکت فولاد مبارکه در عرصه تولید و بهره‌برداری، واحد احیا مستقیم فولاد سفیددشت در مدت‌زمان کوتاهی به ظرفیت نامی دست یافت و موفق به ثبت رکوردهای متعدد روزانه و ماهانه در تولید آهن اسفنجی گردید.

از برکات پیوستن شرکت فولاد سفیددشت به بزرگ‌ترین فولادساز کشور می‌توان به تکرار تجربه به‌کارگیری پساب تصفیه‌شده شهری در جهت تأمین آب کارخانه‌های تولید فولاد اشاره کرد که فولاد سفیددشت با خرید، انتقال و استفاده پساب شهر بروجن و قطع وابستگی از منابع آب قابل شرب این مهم را به منصه ظهور گذاشت.

ازآنجاکه باور شرکت فولاد مبارکه بر توسعه و تعالی روزافزون صنعت فولاد، به‌خصوص در شرکت‌های زیرمجموعه خود استوار بوده است، این شرکت به‌عنوان سهام‌دار عمده فولاد سفیددشت، همواره از پیشبرد طرح‌های توسعه بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان حمایت کرده که از جمله این حمایت‌ها می‌توان به تخصیص بخش عمده سود سالانه در جهت تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه در شرکت فولاد سفیددشت اشاره کرد.

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه علاوه بر بذل حمایت‌های مالی به شرکت فولاد سفیددشت، هیچ‌گاه پشتیبانی‌های فنی خود را از این شرکت جوان دریغ نداشته و تولید تجمعی بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و دست‌یابی به ظرفیت نامی واحد احیا مستقیم در ۲ سال متوالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از نتایج این پشتیبانی‌هاست. همچنین کمک‌های مجتمع فولاد مبارکه در راستای تأمین پایدار مواد اولیه واحد احیا مستقیم فولاد سفیددشت غیرقابل‌انکار است.

اکنون و در آستانه هشتمین سال پیوستن بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان چهار محال و بختیاری به بزرگ‌ترین فولادساز کشور، امید می‌رود همچون گذشته با تلاش و کوشش مجموعه فولاد سفیددشت و در سایه حمایت‌های جامع و همه‌جانبه مجتمع فولاد مبارکه، تا پایان سال جاری شاهد راه‌اندازی واحد ذوب و ریخته‌گری این مجموعه باشیم تا همانند واحد احیا مستقیم، افتخار بهره‌برداری از نخستین واحد فولادسازی طرح‌های فولاد استانی نیز به نام شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ثبت گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =