ورق گرید ST52-FATIGUE

برای ورود به نسل پنجم صنعت، رقابت با بزرگان صنعت دنیا و ورود به عرصه رقابت برای فروش محصولات تولید داخل، انطباق با استانداردهای بین‌المللی و پیشرفت کیفی مواد اولیه تأثیرگذار است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین-محمدجواد قائدی: درآمدهای ارزی یکی از شاخص‌هایی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نظیر آمریکا، چین، آلمان، ژاپن و دیگر اقتصادهای مهم دنیا، برای به دست آوردن هرچه بیشتر آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

از سوی دیگر در کشورهای پیشرفته، بیشترین درآمدها با استفاده از صنعت به دست می‌آید. در ایران نیز علاوه بر صنعت بسیاری از این درآمدها با استفاده از صادرات نفتی، غیرنفتی و صادرات کالاهای تولید شده در صنایع دستی، گردشگری و... بدست می‌آید. ایجاد پایداری در ورود این درآمدها به کشور، برای رونق بخش تولید، خدمات، صنعت و دیگر بخش‌های اقتصاد کشور بسیار ضروری است.

اما یکی از کلیدهای مهم و راهگشا برای ایجاد بازارهای ارزی و پایداری جریان ورود ارز حاصل از صادرات به کشور، تولید کالای باکیفیت است. تولید کالای با کیفیت در همه بخش‌ها به خصوص صنعت یک کشور می‌تواند بستر ورود کالاهای یک کشور را به بازارهای جهانی ایجاد کند و محصولات مختلف کشور را در همه زمینه‌ها در بازار بین‌المللی تبدیل به سمبل کیفیت نماید.

مواد اولیه پیشرفته؛ رکن مهم رسیدن به کیفیت

یکی از ارکان مهم رسیدن به محصولات با کیفیت، تأمین مواد اولیه با کیفیت است. مواد اولیه با کیفیت و پیشرفته باعث می‌شوند تا علاوه بر تولید محصول همگام با استانداردهای جهانی، کالا تبدیل به محصولی قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها در بازار جهانی شود.

این یعنی با تولید محصول با کیفیت و فروش آن، علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی مواد اولیه با کیفیت، ارزش افزوده قابل توجهی نصیب صنعت کشور می‌شود.

گریدهای فولادی پیشرفته و خاص، عامل ارتقاء محصولات صنعتی

برای ورود به نسل پنجم صنعت ، رقابت با بزرگان دنیا و ورود به عرصه رقابت برای فروش محصولات تولید داخل، انطباق با استانداردهای موجود در تولید محصولات ضروری است و همانطور که گفته شد پیشرفت کیفی مواد اولیه نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

در حوزه محصولاتی که با استفاده از ورق‌های فولادی تولید می‌شوند نیز به همین صورت است. گریدهای پیشرفته و خاص فولادی که معمولا با استفاده از عملیات فولادسازی، ریخته‌گری و نورد متفاوتی نسبت به گریدهای تجاری تولید می‌شوند و خواص مکانیکی متفاوتی دارند. این خواص مکانیکی باعث می‌شوند تا به طور مثال در صنایع خودروسازی، ورق‌های فولادی که در بدنه خودروها استفاده می‌شود با کیفیت بالاتر، وزن کمتر و مقاومت بیشتری نسبت به ورق‌های حال حاضر تولید ‌شود تا در نتیجه خودروهایی با کیفیت‌تر و ایمن‌تر را شاهد باشیم.

علاوه بر ارتقاء محصولات موجود، محصولات جدیدی نظیر توربین‌ها، قطعات مورد استفاده در صنایع هوایی و... که در قالب تولیدات «های‌تک» دسته‌بندی می‌شوند نیز با توجه نیاز داخل، با ورق‌های فولادی داخلی تولید می‌شود. این محصولات که دانش فنی آن در کشور به دست‌ آمده می‌تواند به بازار کشورهای منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای نیز صادر شود تا جایگاه ایران در بازار این محصولات در بین کشورهای تراز اول دنیا در این حوزه بهبود یابد.

فولاد مبارکه؛ پیشگام در تولید گریدهای ویژه و خاص فولادی

گروه فولاد مبارکه با توجه به سیاست‌هایی نظیر توسعه کمی، کیفی و متوازن در تولید محصولات فولادی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، این روزها سهم ۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و باعث ایجاد اشتغال قابل توجهی از جوانان غیور و تحصیل‌کرده در سراسر کشور شده است.

این شرکت به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه تولید گریدهای خاص فولادی، نیمی از ورق فولادی کشور که به عنوان مواد اولیه در صنایع پایین‌دستی مورد نیاز است را تأمین می‌کند تا دیگر شاهد واردات این محصولات از خارج کشور نباشیم و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، صنعت کشور با قوت بیشتری به راه خود ادامه دهد. به‌علاوه، فولاد مبارکه با رعایت استانداردهای جهانی توانسته گام‌های بلندی را با تولید گریدهای ویژه برای ورود به بازارهای جهانی و همکاری با شرکای معتبر تجاری بردارد که هرروز بیشتر از قبل شاهد کسب موفقیت‌های مختلف در زمینه ارتقاء کیفیت در محصولات جاری و تولید محصولات جدید فولادی هستیم.

این شرکت به خاطر پیاده‌سازی استانداردهای گوناگون موفق به کسب گواهینامه‌های مختلف استاندارد و کیفیت از مراجع معتبر بین‌المللی شده و به خاطر تولید محصولات با کیفیت و خاص پایداری تولید را برای صنایعی همچون خودروسازی و صنایع لوازم خانگی به ارمغان بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =