ژوزه مورایس

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: قولی برای حضور یک مربی ایرانی در بین کادر فنی سپاهان را نخواهم داد، پیش از کار کردن با کسی باید با جامعه او آشنا شد و نظر هواداران را درباره او نیز دانست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ژوزه مورایس شب گذشته در برنامه «ضربه آزاد» درباره چگونگی شکل‌گیری همکاری بین او و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اظهار کرد: در ابتدا قرار بود همه‌چیز مخفی باشد، اما بالاخره اخبارهایی درز کرد. قبل از هر چیز چند روزی به اصفهان آمدم و برخی افراد داخل باشگاه از این اتفاق خبر داشتند و در شبکه‌های اجتماعی شایعاتی در این باره شکل گرفت. پیش از عقد قرارداد رسمی مدتی را در اصفهان اقامت داشتم و از امکانات باشگاه و کارخانه فولاد مبارکه بازدید کردم و با اعضای هیات مدیره نیز جلسه‌ای دوستانه داشتم. سطح سازماندهی و اهدافی که باشگاه دنبال می‌کرد برای من بسیار مهم بود و دیدم که اهداف فراتر از یک فوتبال است و می‌خواهند برای تمام اصفهان کار کنند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: حضور در سپاهان تصمیم سختی بود، اما حضور دیگر مربیان پرتغالی در فوتبال ایران به بسیاری از ابهامات پاسخ داد. همچنین با حضور در ایران و اصفهان و حس و انرژی که از مردم گرفتم، متوجه شدم که می‌توانم توقعات را برآورده کنم. به اینجا آمدم تا یک چیز خاصی را به فوتبال ایران و مردم اصفهان ارائه و انتقال دهم. هدف من ارتقا و بهبود فوتبال ایران نیز بوده و سعی دارم دانش خود را به دیگر مربیان شاغل در لیگ ایران انتقال دهم.

وی درباره انتخاب دستیارانش در کادر فنی سپاهان توضیح داد: پائولو، مربی دروازه‌بانان را از زمانی که بنفیکا و در تیم ملی بودم می‌شناسم و ژوا، بدنساز تیم کسی که از 2015 با من کاری کرده است. همچنین هوگو آلمیدا نیز در آاک یونان بازیکن من بود و رابطه دوستانه‌ای داشتیم، از زمانی که او تصمیم گرفت مربیگری را آغاز کند در تلاش بودم تا در کادر فنی من حضور داشته باشد.

درباره حضور مربی ایرانی در سپاهان قولی نمی‌دهم

مورایس در پاسخ به سوالی درباره انتخاب دستیار ایرانی، تاکید کرد: پیش از کار کردن با کسی باید با جامعه او آشنا شد و نظر هواداران را درباره او نیز داشت. این دستیار قرار است رهبری تیم را در کنار داشته باشد و حتی بهتر و بیشتر کار کند و بسیاری از موارد را با ارتباط کلامی پیش ببرد. از همین روی نمی‌توان با مربی پیش از آنکه او را شناخت یا طرز فکرش را دانست کار کرد. باید بتوان تیم را به خوبی هدایت کرد و از همین روی باید مربی را اضافه کرد که شناخت کافی روی او وجود داشته باشد و ایده‌های من را دنبال کند. برخی تجاب ناموفق در این حوزه در کره‌جنوبی داشتم و از همین روی حساسیت زیادی روی انتخاب این دستیار دارم.

سرمربی سپاهان افزود: تاکنون چند گزینه برای دستیار ایرانی وجود دارد و در حال حاضر یک فیزیولوژیست در کنار ما حاضر است. در آینده باید دید چه می‌شود و آیا کادر ایرانی به ما اضافه خواهد شد یا خیر. حضور یک مربی ایرانی در بین کادر فنی خودم را قول نخواهم داد. اگر در بین بازیکنان کسی بخواهد کار مربی را آغاز کند و ایده‌های من را نیز با صداقت منتقل کند، شاید از او کمک بگیرد.

امیدوارم هرچه زودتر هواداران را در استادیوم ببینم

وی با اشاره به بازیکنان سپاهان گفت: اول از هم به مهارت‌های بازیکنان اعتقاد دارم، در شخصیت آن‌ها باید بلندپروازی و اشتیاق به پیشرفت را ببینم. اگر با چنین بازیکنانی کار کنم بسیار خوش شانس خواهم بود که با چنین بازیکنان که انسان‌های خوبی نیز هستند کار می‌کنم. بازیکنان شخصیت‌های خوبی داشته و علاقه و اشتیاق بسیار بالایی دارند.

مورایس درباره استقبال هواداران سپاهان پس از بازی با استقلال در فرودگاه شهید بهشتی توضیح داد: یک جورایی غافلگیر شدم و در بین این هواداران اشتیاق را پیدا کردم. اگر این هواداران را بتوانیم در استادیوم داشته باشیم، حس عالی خواهد بود. مشتاق بازی‌ای خواهم بود که بتوانم تماشاگران را در استادیوم ببینم و امیدوارم امکان حضور این هواداران ایجاد شود.

سرمربی سپاهان درباره تکرار موفقیت‌های خود با سپاهان خاطرنشان کرد: پیش‌تر اعتقاد داشتم وقتی یک کاری را یک بار انجام می‌دهی، می‌توانی بارها تکرارش کنی. من اینجا هستم تا به بازیکنان کمک کنم به اهداف خاص باشگاه و من برسند. در اینجا انرژی و احساس مثبتی و توجهات خوبی گرفتم. باید رشد و ارتقا پیدا کرد و تنها چیزی که می‌توان قول دهم این است که قلب‌مان را برای کار خواهیم گذاشت و هر آنچه در توان داریم خواهیم گذاشت تا یک رویا را محقق کنیم.

مغانلو گل‌های زیادی خواهد زد

وی در واکنش به سوالی مبنی اینکه رقیبان خود را در لیگ ایران چه تیم‌هایی می‌بیند، گفت: نمی‌توانم بگویم کدام تیم سخت‌تر خواهد بود، به نظر من این لیگ خوب و جذابی است. بازی ذوب آهن و پرسپولیس را از نزدیک دیدم هر دو تیم خوب بودند. موتور لیگ ایران تازه روشن شده و مشخص نیست تیم‌ها کجا خود را نشان دهند. پس اجازه دهید این موتور را داغ کنیم و آماده رقابت باشیم.

مورایس درباره بازی با استقلال تصریح کرد: وقتی پس از بازی گفتم خوش شانسیم به این دلیل بود که اگر در ورزشگاه تماشاگر حاضر باشد، انرژی مضاعفی به بازیکنان صادر خواهد شد و بازگشت به بازی راحت‌تر خواهد بود. بازی با استقلال اولین بازی بود که از قضا یک بازی خاص و کلاسیک بود که استقلال الزام به پیروزی در خانه خود داشت و فشار مضاعفی روی این تیم بود. این بازی‌ها برای مهمان نیز سختی خاص خود را دارد، اما در نهایت سه امتیاز مهم به دست آوردیم.

سرمربی سپاهان در مورد حضور یک مهاجم در تیمش، تاکید کرد: اگر قرار است در برنامه‌ای موفق شویم نباید برنامه را تا زمان رو به راه شدن همه چیز لو داد، از همین روی پاسخ دادن به این سوال سخت است. چیزی که الان می‌توان بگویم این است که اگر الان مهاجمی نداریم، باید با داشته‌های خود بازی کرد و هرکسی بر این جمله باور داشته باشد مارا حمایت خواهد کرد. شهریار مغانلو مهاجم بسیار خوبی است و قول خواهم داد او گل‌های زیادی خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با عشق و علاقه زیادی به اصفهان آمدم و می‌خواهم این علاقه را به مردم و هواداران هدیه دهم. ما اگر با هم متحد شویم، می‌توانیم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =