• ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
  • کد خبر: 27811
  • readingTime: ۱ دقیقه
ژوزه مورایس

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: مربیگری شغل ایجاد تعادل است و سعی داریم همیشه تعادل را حفظ کنیم، در برابر استقلال از لحاظ دفاعی انسجام داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در اولین مسابقه خود در لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس موفق شد با نتیجه دو بر صفر تیم فوتبال استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری پس از این بازی اظهار کرد:  یک بازی عادی، کلاسیک و خیلی خوبی بود. این بازی حتی اگر دیدار اول لیگ هم باشد، چه بسا سخت‌تر هم می‌شود. استقلال مقداری بدشانسی آورد زیرا باید در خانه خودش بازی می‌کرد. تیمی که در خانه بازی می‌کند، بردن برایش یک الزام و اجبار است و محکوم به برد است. فشار بدی روی بازیکنان استقلال بود و متوجه شدم این مسابقه برای ما آسان نبود.

وی ادامه داد: تلاش ما کنترل و در اختیار قرار گرفتن بازی بود، از همین روی سعی کردیم فضاها را ببندیم تا از موقعیت‌های خلق شده استفاده کنیم. در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی خوبی بود و توانستیم تعادل خوبی به وجود آوریم. اما استقلال در بازپس گیری توپ چندبار موفق عمل کرد که خوش‌شانس بودیم روی این صحنه‌ها گل نخوردیم.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه «در بین دو نیمه تغییراتی داشته و جایگیری‌ها را درست کردیم» تاکید کرد: در این نیمه سپاهان فشار را افزایش داد و همین باعث شد موقعیت‌هایی خلق کنیم که در نهایت به گل منجر شد. در چنین دیدارهایی یک تیم وقتی گلی دریافت کند، سخت می‌تواند آن را جبران کند.  در مجموع بازی خیلی خوبی بود و باید به بازیکنانم تبریک بگویم. بازی خیلی خوب و برد شیرینی بود. اکنون برای بازی بعدی می‌رویم.

مورایس در پاسخ به سوالی مبنی بر سیستم بازی سپاهان توضیح داد: مربیگری شغل ایجاد تعادل است و سعی داریم همیشه تعادل را حفظ کنیم. نباید در اندازه‌ ها و ابعاد مختلف، اندازه خود را از دست بدهیم و باید همیشه بالانس را حفظ کنیم. باید این روند طی شود و تیم روند خود را حفظ کند. از لحاظ دفاعی انسجام داشتیم اما به این فکر نمی‌کردیم حریف چه مقدار موقعیت روی دروازه ما خلق کند یا نکند زیرا هدف ما بازپس گیری توپ برای گل زدن بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =