سپاهان- استقلال

استقلال و سپاهان با ورژن‌های پرتغالی در هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولاد مبارکه سپاهان و استقلال در مسابقه افتتاحیه لیگ برتر روز جمعه ۲۱ مردادماه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. یک دربی پرتغالی زودهنگام و هیجان‌انگیز برای آغاز بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، دوره‌ای که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های ایران باشد.

سپاهان و استقلال تاکنون در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ۴۲ بار روبه روی هم قرار گرفتند که سهم سپاهان ۱۳ پیروزی و سهم آبی پوشان پایتخت ۱۶ پیروزی بوده است. همچنین در این ۴۱ بازی حدود ۱۰۵ گل بین دو تیم رد و بدل شده و این آمار نشان می‌دهد که تقابل آبی‌ و زردهای لیگ برتر همواره دیداری جذاب از آب درآمده است.

این دو تیم در فصل آینده وجوه مشترکی نیز دارند و یکی از آن‌ها تغییرات گسترده در دو تیم نسبت به فصل پیش است. در فصل گذشته استقلال با اسطوره خودش یعنی فرهاد مجیدی بدون یک شکست قهرمان لیگ برتر شد و سپاهان با چهره جاودانه خود یعنی محرم نویدکیا فصلی پر فراز و نشیب را پشت سرگذاشت. در پایان فصل مجیدی تصمیم به ترک استقلال گرفت و به امارات رفت و نویدکیا نیز بنا به دلایلی از سرمربیگری سپاهان کناره‌گیری کرد.

استقلال _ سپاهان/ در انتظار جنگ تمام عیار پرتغالی‌ها

دو پرتغالی روی نیمکت دو تیم

سپاهان برای پر کردن جای خالی نویدکیا به سراغ یک گزینه خارجی جذاب رفت، مربی روزمه‌دار، دستیار مورینیو در تیم‌هایی نظیر چلسی و رئال مادرید و عنون‌دار قهرمانی در لیگ‌های کره جنوبی و عربستان؛ اسمی آشنا به نام «ژوزه مورایس». مربی پرتغالی که با کادرفنی بسیار قوی و اسم و رسم داری به اصفهان آمده تا پروژه‌های بلندپروازانه سپاهان را عملی کند.

در سوی دیگر، استقلال گزینه‌های مختلفی را برای سرمربیگری خود بررسی کرد از همین مورایس گرفته تا استراماچونی و الکس نوری؛ اما تقریبا در تمام آن‌ها ناکام بود تا اینکه در نهایت به سراغ مارکوپولوی فوتبال پرتغال یعنی ساپینتو رفت. این مربی پرتغالی با سابقه مربیگری در لیگ‌های مختلف اروپایی و آسیایی به استقلال آمده و قطعا حضور در تیم مدافع عنوان قهرمانی فشار زیادی روی دوش او خواهد گذاشت.

این دوئل پرتغالی پیش بینی میشد یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ برتر باشد، اما به دلیل برگزاری آن در هفته اول مسابقات لیگ برتر باید به دو مربی کمی تخفیف داد و انتظار بازی انتحاری از جانب دو تیم نداشت.

استقلال _ سپاهان/ در انتظار جنگ تمام عیار پرتغالی‌ها

رفت و آمد بازیکنان

دو تیم استقلال و پرسپولیس تغییرات زیادی در بازیکنان خود داشتند و حتی چند بازیکن به طور مستقیم بین دو باشگاه رد و بدل شدند. محمد دانشگر از استقلال به سپاهان آمد و سجاد شهباززاده و رضا میرزایی نیز از اصفهان به تهران کوچ کردند تا آبی پوش شوند.

استقلال به غیر از دانشگر چند تن دیگر از بازیکنان اصلی خود از جمله رودی ژستد، وریا غفوری و امیرحسین حسین‌زاده را نیز دست داد. با این حال روی کاغذ خریدهای خوبی داشت و بازیکنان شاخصی نظیر کاوه رضایی و محمد محبی را جذب کرد ضمن اینکه محمدحسین مرادمند نیز به استقلال بازگشت.

سپاهان اما خروجی‌های بسیاری داشت از دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی و گولسیانی که به پرسپولیس رفتند تا میرزایی و شهباززاده که راهی استقلال شدند. با این حال مورایس و ساکت برای جایگزینی به سراغ گزینه‌های جذاب داخلی و خارجی رفتند و رامین رضاییان، داسیلویرا، فرناندز، کامسوبا، زکی‌پور، علی‌نژاد و نلسون طلایی پوش شدند تا ترکیب ورژن پرتغالی سپاهان نیز جذاب باشد.

استقلال _ سپاهان/ در انتظار جنگ تمام عیار پرتغالی‌ها

ترکیب احتمالی دو تیم

ترکیب احتمالی سپاهان:

رشید مظاهری
رامین رضاییان، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، امید نورافکن
محمد کریمی، آلویس کامسوبا، مانوئل فرناندز
محمدرضا حسینی، شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده

ترکیب احتمالی استقلال:

سیدحسین حسینی
روزبه چشمی، رافائل سیلوا، عارف غلامی
جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، ابوالفضل جلالی
کوین یامگا، ارسلان مطهری، کاوه رضایی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =